۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85490176
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نروژ برگه‌های به رسمیت شناختن فلسطین را به نخست وزیر تشکیلات خودگردان تحویل داد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه نروژ امروز (یکشنبه) در اقدامی نمادین برگه‌های دیپلماتیک به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را تحویل «محمد مصطفی» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین داد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، نروژ در آخرین گام در جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین، اسناد دیپلماتیک مربوط به این روند را به نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داد. این اقدام هرچند حرکتی نمادین است ولی خشم (رژیم) اسرائیل را برانگیخته است.

بر اساس این گزارش، ایرلند، اسپانیا و نروژ متعهد شدند تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و به نظر می‌رسد این رویکرد انزوای (رژیم) اسرائیل را در مجامع بین‌المللی بیشتر خواهد کرد.

تحویل اسناد توسط اسپن بارت آیده وزیر امور خارجه نروژ به نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در بروکسل انجام شد. مصطفی فردا (دوشنبه) نیز با وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا و مقام های بلندپایه این اتحادیه دیدار می‌کند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین طی سخنانی گفت که به رسمیت شناختن فلسطین از سوی کشورهای اروپایی برای ما اهمیت زیادی دارد و مهمترین کاری است که هر کسی می‌تواند برای مردم فلسطین انجام دهد.

قرار است روز سه‌شنبه سه کشور نروژ، اسپانیا و ایرلند که همگی سابقه روابط دوستانه با رژیم صهیونیستی اسرائیل دارند، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

حدود ۱۴۰ کشور عضو سازمان ملل متحد کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ولی اکثریت ۲۷ کشور اتحادیه اروپا هنوز فلسطین را به عنوان یک کشور قبول ندارند.

بلژیک که ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد، گفته است بعد از پایان کامل جنگ غزه به این مسئله فکر خواهد کرد. برخی از کشورهای اروپایی نیز از راه حل دو دولتی حمایت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha