۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱:۱۴
کد خبر: 82094951
T T
۰ نفر
مادران شهداي مدافع حرم چه گفتند؟/رونمايي از تمبر مدافعان حرم

تهران- ايرنا- مراسم اختتاميه نخستين جشنواره فيلم مدافعان حرم با حاشيه هايي روبرو بود كه از جمله آن مي توان به سخنراني دو مادر شهيد و رونمايي از تمبر مدافعان حرم اشاره كرد.

به گزارش ايرنا، مراسم اختتاميه جشنواره مدافعان حرم ساعت 21 دوشنبه در سالن همايش هاي سازمان صدا و سيما برگزار شد و عبدالعلي علي عسكري رييس صدا و سيما از اواسط برنامه به جمع ميهمانان اضافه شد.
حجت الاسلام و المسلمين محمد محمدي گلپايگاني رييس دفتر رهبر معظم انقلاب به رغم كسالت به احترام شهداي مدافع حرم و خانواده آنان در اين مراسم حضور يافت.
70 خانواده شهداي مدافع حرم در اين مراسم حضور داشتند.
در بخشي از اين مراسم از خانواده شهيدان سردار همداني، محسن تتالو (نخستين شهيد مدافع حرم از ارتش)، عمر ملازهي (نخستين شهيد اهل سنت)، شهيد رضاخاوري (جانشين فرمانده تيپ فاطميون)، مجتبي و مصطفي بخت و محمد بلباسي تقدير شد.
محمد بلباسي از جمله شهدايي است كه در انتظار فرزند چهارم خود به شهادت رسيده و فرزند وي هنوز به دنيا نيامده است.
مادر رضا خاوري با در دست داشتن تصويري از فرزندش در اين مراسم گفت: محمد رضا با اصابت دو موشك به شهادت رسيد و در بين ماشين سوخت و هيچ پيكري نداشت و از او چيزي باقي نماند كه به دست من برسد.
مادر شهيدان مجتبي و مصطفي بخت، نيز در اين مراسم اظهار كرد: دو فرزندم را فداي اسلام، رهبري و حضرت زينب (س) كردم و اي كاش 10 فرزند ديگر داشتم و همه آنان را در اين راه فدا مي كردم. در برابر حضرت زينب سر بلند هستم و ان شاءالله كه حضرت مهدي (عج) ظهور كند.
رونمايي از تمبر شهداي مدافع حرم از ديگر بخش هاي اين برنامه بود و مهر پست به دستان آيت الله گلپايگاني زير اين مهر درج شد.
تقدير از حسيني باي خبرنگار صدا و سيما از ديگر بخش هاي اين مراسم بود. وي با بيان اين كه آقايان مرعاتي و بسياري ديگر از اهالي رسانه در عراق و سوريه با وي همراهي مي كردند، گفت: محمد حسيني يكي از چشمانش را در سوريه جا گذاشت و باز هم به سوريه رفته و در حال گزارش گرفتن است.
اشك هاي داريوش ارجمند در زماني كه به صحبت هاي مادران شهداي حرم اشاره مي كرد از ديگر حاشيه هاي اين مراسم بود.
همچنين بسياري از حاضران در زمان صحبت هاي اين دو مادر گريستند.
اين مراسم ساعت 23 و 45 دقيقه دوشنبه به پايان رسيد.
شبك**1983**1917

سرخط اخبار فرهنگ