۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۳
کد خبر: 81860880
T T
۰ نفر
ضرورت تشكیل دو هیات اجرایی جداگانه برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

اراك-ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان مركزی بر تشكیل هیات های اجرایی جداگانه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در استان تاكید كرد.

شكرالله حسن بیگی عصر دوشنبه در شانزدهمین نشست ستاد انتخابات استان مركزی در اراك افزود: با توجه به اینكه تشكیل یك هیات اجرایی برای هر دو انتخابات به تایید شورای نگهبان نرسید باید تا 21 آذرماه جاری برای هر كدام از انتخابات یك هیات اجرایی شكل بگیرد.
وی بیان كرد: فرمانداران شهرستان های مختلف استان نیز باید در این راستا تلاش مضاعفی به كار گیرند و آخرین اطلاعات را از وزارت كشور مدام رصد كنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مركزی ادامه داد: بر اساس اطلاعیه شماره چهار ستاد انتخابات كشور، داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرنگان رهبری می توانند برای ثبت نام به صورت شخصی و یا نماینده خود( معرفی به صورت كتبی)، از 26 آذرماه جاری تا پایان وقت اداری به فرمانداری مركز حوزه انتخابیه یا وزارت كشور مراجعه كنند.
حسن بیگی اظهار كرد: بر اساس این اطلاعیه داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای ثبت می توانند از 28 آذرماه جاری تا چهارم دی ماه با همراه داشتن مدارك مورد نیاز به ستاد انتخابات كشور، فرمانداری های مراكز حوزه های انتخابیه، سفارتخانه ها یا كنسولگری ها یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از كشور مراجعه كنند.
وی گفت: بر اساس این اطلاعیه و به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون هیچ یك از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یك حوزه انتخابیه خود را نامزد كنند، در غیر اینصورت نامزدی آنها باطل و از شركت در انتخابات محروم می شوند.
رئیس ستاد انتخابات استان مركزی اضافه كرد: به استناد ماده 46 قانون مذكور هر یك از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند به صورت شخصی و یا به صورت كتبی انصراف خود را به فرمانداری مركز حوزه انتخابیه و یا وزارت كشور اعلام نمایند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی شود.
حسن بیگی گفت: مباحث انتخابات در این استان با جدیت تمام دنبال می شود و در بیشتر شهرستان های استان روند و وضعیت از نزدیك بررسی شده و سفر در این خصوص به شهرستان های كمیجان، دلیجان، محلات و شازند نیز به زودی انجام می شود.
رئیس كمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مركزی نیز در این نشست گفت: اقدام ها و تلاش های زیادی در خصوص اطلاع رسانی در این كمیته صورت گرفته است.
مصطفی عرب افزود: یكی از مهمترین اقدام های این كمیته برگزاری نشست های مختلف با صدا و سیما و هماهنگی های لازم در خصوص اطلاع رسانی برنامه ها و اخبار انتخاباتی بوده است.
مصطفی عرب افزود: برگزاری یك میزگرد تخصصی در خبرگزاری ایرنا با حضور رئیس ستاد انتخابات استان مركزی و اطلاع رسانی روند ستاد انتخابات از طریق این رسانه به مردم از دیگر اقدام های صورت گرفته است.
مشاور رئیس ستاد انتخابات استان مركزی نیز در این نشست گفت: انتخابات هفتم اسفندماه امسال نخستین انتخابات در دولت تدبیر و امید است و هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردارند.
مسعود فراهانی افزود: كلید واژه این انتخابات قانون اعلام شده و باید تلاش شود تا این عرصه از انتخابات باشكوه تر از قبل برگزار شود.
در این نشست اعضای كمیته های مختلف فعالیت ها و برنامه های صورت گرفته در حوزه خود را گزارش دادند.ك/2
3005/6012

سرخط اخبار استان‌ها