داده های هواشناسی در پیشگیری از خسارت جانی و مالی اهمیت زیادی دارد

بیرجند- ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: اخبار مجموعه واحدهای هواشناسی به لحاظ نوع ماموریت برای برنامه ریزی در پیشگیری از خسارت مالی و جانی اهمیت زیادی دارد و توجه به پیش بینی ها، هشدارها و نیز اخبار این مجموعه برای اطلاع رسانی بسیار مفید است.

وجه الله خدمتگزار روز شنبه در بازدید از واحدهای تحت پوشش اداره كل هواشناسی خراسان جنوبی در بیرجند گفت: هر روز مردم از طریق رسانه های ارتباط جمعی در جریان اطلاعات هواشناسی قرار می گیرند،خدماتی كه از طریق این اداره، ارئه می شود در تعامل با مردم است.
وی یادآور شد: پیش بینی های لازم از میزان بارندگی و تغییرات جوی و ... از مهمترین اقدامات هواشناسی است.
وی اظهار كرد: اطلاع رسانی در خصوص دمای هوا در جاده ها، می تواند كمك بسیاری به رانندگان برای جلوگیری از حوادث رانندگی كند، و در بحث گردشگری، افرادی كه قصد دارند از یك منطقه دیدن كنند با جست و جو در داده های هواشناسی می توانند، از وضعیت آب و هوابی منطقه مورد نظر به خوبی آگاه شوند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: پیش بینی هایی كه در حوزه هواشناسی صورت می گیرد در ابعاد مختلف زندگی مردم تاثیرگذار است و باید از خدمات این مجموعه قدرشناسی كرد.
وی افزود: در صورت تامین منابع مالی لازم، تامین اعتبار هوا شناسی و فرودگاه در اولویت قرار دارد.
خدمتگزار همچنین به ایجاد دهیاری ها در استان اشاره كرد و گفت: وزارت كشور پیگیر ایجاد دهیاری ها در روستاهای بالای 20 خانوار است، قانون تجمیع عوارض و قانون ارزش افزوده كه مصوب مجلس شورای اسلامی است، منابع درآمد دهیاری هاست.
وی افزود: خراسان جنوبی از جمله نخستین استان هایی است كه مجوز ایجاد دهیاری برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار را از وزارت كشور اخذ كرده است.
وی اظهار كرد: دهیار توسط مردم انتخاب می شود و اعتبار لازم در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد و با اجرای طرح های هادی، عمرانی و اجتماعی مشكل روستاها برای تثبیت جمعیت در مناطق روستایی بهتر بررسی می شود.
وی همچنین گفت: هر اندازه امكانات بیشتری برای نیروهای مرزبانی فراهم شود، می توان از خدمات آنها در روستاها و مرزها استفاده كرد كه ایجاد دهیاری در روستاهای مرزی می تواند به این موضوع كمك كند.
وی افزود: از سال 81 تا 85، تعداد 755 مجوز دهیاری برای استان اخذ شده بود،كه از سال 85 تا 92 متاسفانه هیچ مجوزی برای ایجاد دهیاری صادر نشد، و در سال 93 با پیگیری های انجام شده در استانداری 42 مجوز ایجاد دهیاری و امسال ایجاد 65 مجوز دهیاری اخذ شد.
وی اظهار كرد: هم اكنون 107 روستا مجوز دهیاری دارد و در واقع همه روستاهای بالای 20خانوار مرزی، مجوز دهیاری دارند و این كار كمك به تثبیت زندگی روستاییان در مرزهای استان می كند.
2047/7559/

سرخط اخبار استان‌ها