۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۵۴
کد خبر: 81798181
T T
۰ نفر
سيصد هزار نفر عضو تعاوني هاي روستايي خراسان رضوي هستند

گناباد- ايرنا- رئيس سازمان تعاون روستايي خراسان رضوي گفت: بيش از سيصد هزار نفر عضو 221 تعاوني روستايي در اين استان هستند.

رضا نامني عصر سه شنبه در مراسم توديع و معارفه مديران سابق و جديد اداره تعاون روستايي گناباد افزود: هدف از تشكيل تعاوني روستايي، افزايش كيفيت در خدمت رساني به مردم در حوزه هاي متعدد مي باشد.
وي توزيع آرد به صورت ماهيانه در بين روستائيان را يكي از خدمات تعاوني روستايي عنوان كرد و گفت: ماهيانه 12 هزار تن آرد براي خانه پزي و نانوايي هاي روستاهاي استان توزيع مي شود.
وي اظهار كرد: با خريد تضميني 600 هزار تن گندم، 107 هزار تن جو و 130 هزار تن ذرت، نهاده هاي كشاورزي در سال گذشته از ثبات قيمت برخوردار بودند.
مدير سازمان تعاون روستايي خراسان رضوي با اشاره به حجم انبوه توليد شير در خراسان رضوي، گفت: با اقدامات انجام شده توسط سازمان تعاون روستايي استان سال گذشته ميانگين قيمت شير 700 ريال افزايش يافت كه اين افزايش قيمت در راستاي حمايت از توليد كنندگان و ثبات قيمت شير در طول سال بود.
وي افزود: هرسال 20 تا 25 درصد كل تسهيلات تعاوني هاي روستايي كشور در بخش كشاورزي ، به استان خراسان رضوي تخصيص داده مي شود كه در سال جاري نيز از 210 ميليارد ريال تسهيلات اين بخش، 45 ميليارد ريال به خراسان رضوي داده شده است.
وي ادامه داد: همچنين 200 واحد اعتباري استان خراسان رضوي، 500 ميليارد ريال تسهيلات براي واگذاري به اعضاي خود در اختيار دارند.
فرماندار گناباد نيز در اين مراسم گفت : با توجه به گستره تلاش و فعاليت تعاوني هاي روستايي در حوزه توزيع و توليد محصولات كشاورزي و دامي، اين تعاوني ها موفقيت هاي خوبي را به دست آورده اند.
محمد علي نبي پور با بيان اينكه تعاوني هاي روستايي، مردمي ترين نهاد در جهاد كشاورزي مي باشند افزود: در تعاوني هاي روستايي اهداف از سوي مسئولين و دولت تبيين مي شود اما كار به دست مردم سپرده مي شود و بر همين اساس امور مربوط به آنها به نحو احسن به انجام مي رسد.
وي اظهار كرد: در تعاوني هاي روستايي، مشغله و مشكلات كمتر است و اعضا و دست اندركاران آن يار دولت در رفع مشكلات هستند.
در اين مراسم از زحمات چهار ساله محمد مهدي تشكري قدرداني و رضا منصوريان به عنوان سرپرست اداره تعاون روستايي گناباد معرفي شد.
514 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها