۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۲
کد خبر: 81791032
T T
۰ نفر
حضور وزرای امورخارجه، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در كمیسیون های تخصصی مجلس

تهران-ایرنا-وزاری امور خارجه، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان در جلسات هفته آینده كمیسیون های تخصصی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ می دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سه شنبه هفته آینده برای پاسخ به سوال جواد كریمی قدوسی نماینده مشهد (دو فقره سؤال)، زهره طبیب زاده نماینده تهران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مشهد، سوال مشترك سیدعلی طاهری، جواد كریمی‌قدوسی،‌ سیدمرتضی حسینی، اسماعیل كوثری، احمد سالك نمایندگان گرگان و آق قلا، مشهد، قزوین، تهران و اصفهان، جعفر قادری نماینده شیراز، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، ابوذر ندیمی نماینده لاهیجان، احمدعلی مقیمی نماینده بهشهر، نكاوگلوگاه در كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

***وزیر آموزش و پرورش به كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می رود
اعضای كمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یكشنبه هفته آینده طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تكمیلی را بررسی می كنند.رییس سازمان تبلیغات اسلامی جهت ارائه گزارش در روز یكشنبه در این كمیسیون حضور می یابد.
نحوه اجرای قوانین اخیر مصوب مجلس (نحوه بهره‌گیری از نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی به‌صورت حق‌التدریسی) با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش در جلسه روز یكشنبه این كمیسیون بررسی می شود.
وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سؤالات چهار نماینده سه شنبه هفته آینده در این كمیسیون حضور می یابد.


**وزیر ورزش و جوانان به كمیسیون فرهنگی مجلس می رود
گزارش نمایندگان از برگزاری حج تمتع 1394 در جلسه روز یكشنبه هفته آینده كمیسیون فرهنگی مجلس بررسی می شود.
گزارش ازمراحل ساخت سریال معمای شاه توسط كارگردان مربوطه در این روز به نمایندگان مجلس ارائه می شود.
وزیر ورزش و جوانان جهت پاسخگویی به سؤالات 9 نماینده در كمیسیون فرهنگی مجلس حضور می یابد.

**بررسی لایحه شوراهای حل اختلاف در كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس
اعضای كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی یكشنبه هفته آینده لایحه موافقتنامه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوكارنو و لایحه حمایت از كودكان و نوجوانان را بررسی می كنند.
لایحه شوراهای حل اختلاف مطابق اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی نیز در دستور كار روز سه شنبه كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار دارد.

***بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب در كمیسیون شوراها
اعضای كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یكشنبه هفته آینده طرح نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و طرح اصلاح تبصره (1) بند (2) ماده (55) قانون شهرداری مصوب 1334و الحاق تبصره (1) را بررسی می كنند.
اعضای این كمیسیون روز سه شنبه هفته آینده از سازمان ثبت احوال كشور بازدید می كنند.

**ارائه گزارش مسوولان سازمان پدافند غیرعامل به كمیسیون انرژی مجلس
اعضای كمیسیون انرژی مجلس یكشنبه هفته آینده گزارش مسؤولین سازمان پدافند غیرعامل را استماع می كنند.
افزایش تعرفه آب با حضور معاونین برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و امور آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور، دیوان محاسبات كشور و مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این كمیسیون بررسی می شود.
«اساسنامه شركت ملی نفت ایران» با حضور مسؤولین و كارشناسان وزارت نفت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، سازمان بازرسی‌كل‌كشور، دیوان‌محاسبات‌كشور و مركز پژوهش‌های مجلس‌شورای‌اسلامی در روز سه شنبه در این كمیسیون بررسی می شود.
سیام**9121××1440

سرخط اخبار سیاست