۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۱
کد خبر: 81781090
T T
۰ نفر
بارش باران طراوت خاصي به آب و هواي مهاباد بخشيد

مهاباد - ايرنا - بارش باران در نخستين ماه از فصل پاييز طراوت خاصي به آب و هواي شهرستان مهاباد در جنوب آذربايجان غربي بخشيده و موجب خوشحالي مردم اين منطقه شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بارش باران در پي ورود يك سامانه بارش زا از غرب كشور به آذربايجان غربي به صورت پراكنده از عصر روز چهارشنبه آغاز شده و موجب شادماني مردم به ويژه كشاورزان و روستاييان شده است.
بارش باران كه در برخي اوقات با وزش باد و رعد و برق نيز همراه بود، گرد و غبار را از چهره اين شهرها شسته و در برخي خيابان هاي سطح شهر موجب بروز ترافيك شد.
رييس اداره هواشناسي مهاباد در گفتگو با ايرنا اظهار كرد: اين بارش هاي پراكنده به دليل استقرار يك سامانه مديترانه اي در منطقه ما روي داده و به دليل رطوبت موجود در هوا، بارندگي ها به صورت پراكنده و متغير بوده است.
غفور محمدپور افزود: اين روند بارش پراكنده تا روز شنبه هفته آينده در منطقه تداوم مي يابد و بيشتر شمال و مركز استان را تحت پوشش قرار مي دهد.
وي اضافه كرد: بيشترين مقدار بارندگي اين سامانه تاكنون در جنوب استان مربوط به شهرستان سردشت به ميزان سه ميليمتر بوده و در ساير مناطق جنوب به دليل پراكندگي آن قابليت اندازه گيري نداشت.
وي حداقل و حداكثر دماي مهاباد در 24 ساعت گذشته را به ترتيب 17 و 27 درجه بالاي صفر اعلام كرد.
مهاباد در يك منطقه كوهستاني واقع شده و اغلب باران هاي پاييزي در اين منطقه از مهر شروع شده و باعث جاري شدن دوباره رودخانه ها و سبز شدن كشت پاييزه كشاورزان مي شود.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/2093

سرخط اخبار استان‌ها