۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۵۸
کد خبر: 81744024
T T
۰ نفر
معاون فرماندار ورامين: دولت يازدهم اميد مردم به آينده نظام را بيشتركرد

تهران – ايرنا – معاون اداري مالي فرمانداري ورامين گفت: امروز به واسطه تلاش هاي دولت تدبير و اميد، افقي روشن پيش روي نظام مقدس جمهوري اسلامي گشوده شده و ملت ايران بيش از گذشته به آينده نظام اميدوار شده اند و روح نشاط را مي توان در جاي جاي ايران اسلامي مشاهده كرد.

مجتبي بوربور روز سه شنبه در جمع نمازگزاران مسجد ارشاد دانشسرا ورامين افزود: دولت يازدهم در آغاز فعاليت خود با مشكلات عديده اي مواجه بود كه از جمله مي توان به تحريم ها و فشارهاي اقتصادي، كاهش ميزان فروش نفت، تورم 43 درصدي و نوسانات بسيار زياد در حوزه هاي مختلف اقتصادي اشاره كرد، ولي برنامه ريزي و مديريت دولت باعث شد تا تمامي اين مشكلات برطرف و دستاوردهاي عظيمي نصيب ايران شود.
وي گفت: يكي از مهم ترين برنامه هاي دولت، حل و فصل مسأله هسته اي بود كه اين مهم با هدايت هاي مقام معظم رهبري، ايستادگي و مقاومت ملت، تدبير دولت و تلاش و مجاهدت تيم مذاكره كننده هسته اي پس از 22 ماه به توافقي منجر شد كه در آن حق ايران اسلامي در دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي به رسميت شناخته شده است.
به گفته وي امروز به واسطه تلاش هاي دولت در حوزه سياست خارجه، ايران به كانون ديپلماسي جهان تبديل شده و بسياري از كشورهاي جهان در صف انتظار برقراري ارتباط با نظام مقدس جمهوري اسلامي قرار گرفته اند.
وي با اشاره به تلاش هاي دولت در حوزه اقتصاد گفت: يكي از مهم ترين چالش هاي اقتصاد ايران، مواجهه با تورم 43 درصدي همراه با ركود بود كه اين امر باعث شده بود تا رشد اقتصادي ايران به منفي 6 و نيم درصد برسد، ولي تلاش هاي مستمر تيم اقتصادي دولت، نرخ تورم را به زير 15درصد رسانده و رشد اقتصادي را به مثبت 3درصد ارتقاء داده است.
بوربور يادآور شد: دولت همواره در مسائل اقتصادي، اصول اقتصاد مقاومتي مد نظر مقام معظم رهبري را لحاظ و تلاش كرده تا با پيروي از منويات ايشان، رونق اقتصادي را جايگزين ركود كند كه اين مهم به ايجاد فرصت هاي شغلي پايدار و رفاه و آسايش در جامعه منجر خواهد شد.
وي از كاهش وابستگي بودجه كشور به درآمد نفت به عنوان يكي از موفقيت هاي دولت ياد كرد و گفت: امروز به واسطه تلاش هاي دولت، زمينه توسعه صادرات غيرنفتي در كشور فراهم شده و وابستگي بودجه كشور به درآمد هاي نفتي نسبت به گذشته كاهش يافته است.
معاون فرماندار ورامين افزود: امروز دولت تلاش دارد تا نگاه عادلانه خود را در رسيدگي به تمامي بخش هاي جامعه از شهري تا روستايي به اثبات برساند و اين امر باعث شده تا بيشتر طرح هاي عمراني ورامين در مناطق روستايي اجرا و به بهره برداري برسد.
تهرام/7254//1871