۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81703315
T T
۰ نفر
وزیر دفاع عربستان تهدید به اشغال كویت كرد

تهران-ایرنا- «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیردفاع عربستان در پی اعتراض كویت نسبت به توقف بهره برداری از چاه نفتی مشترك الخفجی از جانب عربستان، كویت را به اشغال و الحاق آن به خاك كشورش تهدید كرد.

به گزارش پایگاه خبری بانوراما الشرق الاوسط ، منابع اطلاعاتی در كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تصریح كردند: محمد بن سلمان با تهدید به اشغال كویت، نه تنها چاه خفجی بلكه كل كویت را به لحاظ تاریخی بخشی از سرزمین عربستان دانست.

این منابع به واكنش تند محمد بن سلمان نسبت به ادعای كویت برای جبران خسارت های ناشی از توقف بهره برداری از چاه نفتی خفجی توسط عربستان اشاره كرده و افزودند: محمد بن سلمان در جلسه ای گفت: ما كویت را از چنگال صدام نجات دادیم و الان چه كسی او را از دست ما رها خواهد كرد. كویت هیچ دلیلی برای برتری بر ما را ندارد و كشوری است كه یك چهارم ریاض وسعت دارد.

از سوی دیگر روزنامه الرای كویت نیز نوشت: اختلاف نفتی كویت و عربستان وارد مرحله ای جدیدی شده است. این روزنامه علت این امر را پاسخ قاطعانه علی العمیر وزیر نفت كویت به نامه علی نعیمی همتای عربستانی خود دانسته كه وی در آن هرگونه خسارت مادی كه در نتیجه بسته شدن و توقف میدان نفتی الخفجی كه متوجه كشورش می شود را بر عهده عربستان گذاشته است چرا كه این امر را مخالف ماده 6 تفاهمنامه بهره برداری از این میدان نفتی در سال2010 می داند.

العمیر در این جوابیه كه نشانگر مذاكرات و نامه نگاری های گسترده و پشت پرده بین دو كشور است نوشته است: من با توافقات مشترك دو شركت كه مرجع قانونی آن توافق تقسیم سال 1965 است، موافقم .

خاورم **2041**1010
۰ نفر