۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵
کد خبر: 81671453
T T
۰ نفر
سرعت توفان در سيستان به 90 كيلومتر بر ساعت مي رسد

زاهدان- ايرنا- كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: سرعت توفان گرد و خاك در شمال استان از بعد از ظهر روز يكشنبه به 90 كيلومتر بر ساعت مي رسد.

علي ملاشاهي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا سرعت فعلي وزش باد همراه با گرد و خاك در شمال سيستان و بلوچستان را 67 كيلومتر بر ساعت عنوان كرد و افزود: شعاع ديد افقي در منطقه به 700 متر كاهش يافته است.
وي با اشاره به اينكه حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 ميكرو گرم بر متر مكعب است ادامه داد: هم اينك غلظت ذرات معلق در هواي منطقه سيستان سه برابر حد مجاز معادل 388 ميكرو گرم بر متر مكعب گزارش شده است.
وي گفت: از بعد از ظهر و امشب وزش باد همراه با گرد و خاك شديد در منطقه سيستان شدت مي يابد به طوري سرعت باد به 90 كيلومتر بر ساعت مي رسد و شعاع ديد افقي در برخي نواحي تا 100 متر كاهش خواهد يافت.
كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: براي نواحي مركزي و جنوبي استان در بعد از ظهر و فردا افزايش غلظت غبار و در برخي نقاط همراه با باد نسبتا شديد و وزش گرد و خاك پيش بيني مي شود.
ملاشاهي افزود: وزش باد نسبتا شديد همراه با گرد و خاك در 48 ساعت آينده سواحل و درياي عمان را فرا مي گيرد و دريا به ويژه در نواحي شرقي در اين مدت مواج و متلاطم است.
وي پيش بيني كرد: در اين مدت به ويژه دوشنبه دماي هوا براي نواحي شمالي و مركزي استان سه تا 6 درجه كاهش يابد.
وي گفت: در شبانه روز گذشته زاهدان با حداقل 23 درجه سانتي گراد و دلگان با حداكثر 47 درجه بالاي صفر به ترتيب خنكترين و گرمترين نقاط استان بودند.
7316/3042/6081/ 6075
۰ نفر