۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷
کد خبر: 81617440
T T
۰ نفر

كاهش وزن با سه تغییر كوچك در رژیم غذایی

۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷
کد خبر: 81617440
كاهش وزن با سه تغییر كوچك در رژیم غذایی

تهران - ایرنا -مطالعات 16 ساله محققان آمریكایی نشان می دهد كه با سه تغییر كوچك در رژیم غذایی می توان كاهش وزن چشمگیری داشت.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از هلث، مطالعه 16 ساله بر روی بیش از 120 هزار داوطلب در سراسر دنیا نشان می دهد كه استفاده از غذاهای دریایی، حذف گوشت قرمز و استفاده از غذاهایی با شاخص قند پایین، مهمترین روش های كاهش وزن هستند.

1 - غذای دریایی بخورید

مطالعات نشان می دهد كه اضافه كردن غذاهای دریایی به وعده های غذایی، یكی از موثرترین روش های كاهش وزن است. در این گزارش آمده است كه ماهی یا میگوی سرخ كرده به كاهش وزن كمك نمی كند؛ بلكه رمز لاغری در غذای دریایی بخارپز یا كبابی است. مصرف ماهی های حاوی چربی غیر اشباع مانند ماهی سالمون توصیه شده است.

2 - با گوشت قرمز خداحافظی كنید

مطالعات انجمن قلب آمریكا نشان می دهد كه مصرف گوشت قرمز، به دلیل كلسترول و چربی اشباع موجود در آن، یكی از مهمترین دلایل اضافه وزن است. گوشت قرمز معمولا با برنج یا نان میل می شود و همین امر یكی از دلایل اضافه وزن است. در این گزارش آمده است كه برای كاهش وزن باید گوشت قرمز را با پروتئین های دریایی، حبوبات، میوه و سبزی جایگزین كرد.

3 - غذایی بخورید كه شاخص قند آن پایین باشد

شاخص قند (GI) فاكتور نشان دهنده میزان قند غذاست. غذاهایی با شاخص قند یك تا 55 جزء غذاهای كم قند، 52 تا 69 متوسط و 70 به بالا، غذاهای پرقند محسوب می شوند. برای مثال، شاخص قند سیب حدود 39 و برنج سفید 89 است.

با دقت در این سه مورد می توان شاهد كاهش وزن بود.

نتایج این تحقیقات در نشریه The American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.

علمی (6)**9259**1440
۰ نفر