۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵
کد خبر: 81551739
T T
۰ نفر

اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی درنخستین روزهای سال

۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵
کد خبر: 81551739
اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی درنخستین روزهای سال

تهران- ایرنا- مسوول روابط عمومی واحد پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری از اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی در ششمین روز از آغاز سال جدید خبر داد.

فاطمه قیدی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم مسیح الله محمدی 39 ساله از همدان ومرحوم علی محمد حسنی 54 ساله از تهران دو بیماری هستند كه دچار مرگ مغزی شدند.

وی بیان كرد: مرد 39 ساله به علت داشتن بیماری تومارمغزی و مرد 54 ساله نیز بر اثر پارگی عروق مغزی دچار مرگ مغزی شدند و امروز اعضای بدن این دو شخص با رضایت خانواده شان اهدا شد.

قیدی اظهاركرد: عضو كبد، كلیه و نسوج ( بافت استخوان ، ما هیچه و تاندوم و ...) این دو شخص به بیماران نیازمند اهدا می شود.

وی با اشاره به اینكه اهدای نسوج به 57 بیمار زندگی دوباره می بخشد افزود: از ابتدای سال جدید تا كنون علاوه بر این دو اهدا ، اعضای بدن سه بیمار مرگ مغزی دیگر نیز با رضایت خانواده اهدا شده است.

در مرگ مغزی، خونرسانی به مغز متوقف شده و اكسیژن رسانی به آن انجام نمی گیرد. اگرچه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، كبد و كلیه ها هنوز دارای عملكرد هستند اما به تدریج در طی چند روز آینده، از كار خواهد افتاد.

بیمار مرگ مغزی، صحبت نمی كند، نمی بیند، به هیچ یك از تحریكات خارجی پاسخی نمی دهد و بدون استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی قادر به تنفس نخواهد بود.

علمی (4) ** 9340 ** 1569
۰ نفر