۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 81485924
T T
۰ نفر
تدوین برنامه ششم با رویكرد اقتصاد مقاومتی و آمایش سرزمین

تهران - ایرنا - معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور از تدوین برنامه ششم با رویكرد اقتصاد مقاومتی و آمایش سرزمین خبر داد و گفت: محورهای توسعه در استان ها و مناطق مختلف كشور متناسب با مزیت های سرزمینی تدوین شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، حمید پورمحمدی در گفت و گو رادیویی، افزود: رویكرد اقتصاد مقاومتی این است كه از همه ظرفیت ها و فرصت ها در همه جای كشور به خوبی برای تولید ثروت استفاده كنیم.

وی گفت: كشور ما در عرصه های اقتصادی و جغرافیایی مزیت ها و استعدادهای سرشار معنوی، مادی، ذخائر، منابع غنی و متنوع دارد و باید بتوانیم از همه این فرصتها استفاده بهینه كنیم.

پورمحمدی افزود: دولت یازدهم نیز اعتقاد دارد اقتصاد مقاومتی زمانی مستقر می شود كه همه مردم و بخش های اقتصادی اعم از دولتی، عمومی، خصوصی و تعاونی در تولید ثروت نقش آفرین شوند زیرا به آمایش سرزمین در برنامه ریزی های توسعه نیاز داریم.

وی گفت: از دستاوردهای قابل پیش بینی اقتصاد مقاومتی می توان به رشد پایدار و ارتقای شاخص های مقاومت اقتصادی و اهداف سند چشم انداز بیست ساله اشاره كرد و باید همه امكانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی كشور فعال شود و توسعه كارآفرینی مدنظر باشد.

به گفته پورمحمدی، همچنین اقتصاد دانش بنیان و نوآوری، رشد بهره وری، افزایش رقابت پذیری اقتصاد و ظرفیت و قابلیت های متنوع جغرافیایی و مزیت های مناطق كشور در اولویت خواهد بود كه خوشبختانه همه این موارد در سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاكید شده است.

دبیر ستاد تدوین برنامه ششم توسعه توجه به جغرافیای سرزمین در تدوین برنامه توسعه را از اولویت های مهم اعلام كرد و گفت: مزیت های متنوع برای ایجاد قطب‌های توسعه در مناطق مختلف سرزمین وجود دارد و برای بهره‌مندی از این مزیت‌ها باید به همه جغرافیای كشور توجه كنیم.

وی تاكید كرد: اقتصاد مقاومتی به این معنی است كه همه مردم اعم از شهری، روستایی و عشایری و تمام بخش های اقتصادی اعم از دولتی، عمومی، خصوصی و همه مكان های اقتصادی در سراسر كشور مورد توجه باشد.

پورمحمدی اظهار داشت: تدوین برنامه مطلوب و مدیریت توسعه كشور نیازمند توجه كافی به نقش جغرافیا، سرزمین و بعد مكان است.

وی گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه و مواد 181تا 184 هم به آمایش سرزمین اشاره و در سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی هم ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها و بكارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت مناطق كشور مورد تاكید قرار گرفته شده است.

اقتصام(1)9141**1558
۰ نفر