۱ آبان ۱۳۹۳، ۸:۱۶
کد خبر: 81360238
T T
۰ نفر
درآمد روستاییان 22 استان كمتر از هزینه های آنهاست

زنجان - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری درآمد روستاییان 22 استان كشور را كمتر از هزینه های آنها برشمرد و گفت: فقط در 9 استان ، روستاییان درآمدی بیش از هزینه های خانوار دارند كه زنجان جزو آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ابوالفضل رضوی، عصر چهارشنبه در جمع مردم شهرستان طارم در مسجد جامع شهر 'آب بر' با بیان این كه چنین آماری برای جامعه اسلامی كه محور آن عدالت اجتماعی است به هیچ عنوان شایسته و مناسب نیست، اظهار كرد: دولت برای افزایش درآمدهای روستاییان و كاهش هزینه های این قشر عزم جدی دارد.

رضوی با اشاره به این كه دولت یازدهم تصمیم جدی برای توسعه روستاها دارد، گفت: باید در این زمینه مشاركت مردم در امور اقتصادی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و زمینه های مشاركت فعالانه آنها به ویژه در مناطق روستایی در عرصه های تولید و خدمات فراهم شود.

وی از روستاییان به عنوان قشر زحمت كش و آگاه جامعه نام برد و افزود: روستاییان در طی 35 سال پس از انقلاب در مسایل سیاسی مشاركت بالاتری نسبت به شهرنشین ها داشته اند كه بر اساس آمارهای موجود مشاركت در انتخابات مختلف در مناطق روستایی بالاتر از 90 درصد است كه گواهی بر بالا بودن شعور سیاسی آنهاست.

رضوی با انتقاد از اینكه هیچ دولتی درگذشته زمینه های مشاركت مردم روستایی در امور اقتصادی را فراهم نكرده است، گفت: دولت تدبیر و امید اراده قوی برای تحقق مشاركت روستاییان در امور اقتصادی كشور را دارد تا بدین وسیله رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصادی مقاومتی محقق شود.

نماینده ویژه اعزامی دولت به شهرستان طارم اضافه كرد: طرح های مهمی در دولت یازدهم برای توسعه مناطق روستایی در دست تدوین است كه در آنها از تجربیات توسعه ای 20 كشور جهان استفاده شده است.

امام جمعه شهرستان طارم نیز در این نشست خواستار بهبود راه اتصال سریع این شهرستان به استان اردبیل شد.

حجت الاسلام محمد صادقی پور ادامه داد: برای تحقق این مهم لازم است كه دولت تدبیر و امید اعتبارات كافی برای تكمیل عملیات احداث راه خلخال - طارم كه قسمت هایی از آن خاكی است را اختصاص دهد.

وی یادآوری كرد: با تكمیل این راه مواصلاتی رونق اقتصادی و كشاورزی منطقه بیش از گذشته خواهد شد و مردم منطقه در این زمینه بی صبرانه منتظر تصمیم دولت هستند.

امام جمعه طارم همچنین خواستار ایجاد مركزی برای خرید تضمینی محصولات كشاورزی این شهرستان شد.

این دیدار در پی نهمین سفر استانی دولت به استان زنجان برنامه ریزی و اجرا شد.

596
۰ نفر