۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۱
کد خبر: 81332803
T T
۰ نفر
اولین نانو داروی گیاهی ایرانی با ماده موثره زردچوبه

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت دانش بنیان 'اكسیر نانو سینا' از تولید داروی جدید 'نانو كوركومین' با ماده موثره زردچوبه و با خاصیت آنتی اكسیدانی، ضد سرطانی و ضد التهاب در این شركت و ورود آنها به بازار طی روزهای آینده خبر داد.

دكتر مهناز قمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اعلام كرد: محصول جدید ما 'نانو كوركومین' است كه مجوزهای لازم را دریافت كرده و از هفته آینده با نام تجاری 'سینا كوركورمین' وارد بازار می شود.

به گفته وی داروی 'سینا كوركومین' از ماده موثره زردچوبه (كوركومین) گرفته شده و فرمولاسیون آن منحصر به فرد و مخصوص ایران است و نمونه مشابه خارجی ندارد.

قمی خاطرنشان كرد: زردچوبه در طب سنتی ما مصارف زیادی دارد و به عنوان ضد التهاب، ضد سرطان، آنتی اكسیدان استفاده می شود اما مشكل اینجاست كه میزان جذب كوركومین و سایر مواد گیاهی در بدن بسیار پایین است.

وی ادامه داد: ما به منظور رفع این مشكل، كوركومین را به ابعاد نانو و كپسول نانومیسل در آوردیم و قدرت جذب آنها را به میزان بسیار زیادی افزایش دادیم به طوریكه خواص متعدد خود از جمله خاصیت ضد سرطانی، ضد التهابی و آنتی اكسیدانی، كمك به درمان كبد چرب، درمان آلزایمر و برخی دردهای مفصلی را حفظ كرده و می تواند موثر عمل كند.

قمی یادآور شد: سینا كوركومین مجوزهای مربوطه را از وزارت بهداشت دریافت كرده و از هفته آینده با ورود به مرحله تولید انبوه، با قیمت مناسب وارد بازار مصرف خواهد شد.

وی درخصوص دیگر محصولات این شركت دانش بنیان نیز توضیح داد: در شركت دانش بنیان 'اكسیر نانو سینا' تا الان سه محصول تولید شده كه یكی از آنها با نام 'سینا دوكسوزوم' از دو سال قبل وارد بازار شده است.

قمی افزود: 'سینا دوكسوزوم' اولین داروی ضد سرطان نانویی در ایران است كه برای درمان سرطان سینه پیشرفته از سوی پزشكان تجویز می شود و با تولید انبوه این دارو در كشور، واردات نمونه خارجی آن ممنوع شد.

وی تاكید كرد: این داروی ضد سرطان پیشرفته، همان كیفیت داروی خارجی را دارد و مورد تایید پزشكان است كه با یك دهم قیمت مشابه خارجی به فروش می رسد.

مدیرعامل شركت دانش بنیان 'اكسی نانو سینا' درباره تفاوت های دو داروی ضد سرطان تولید شده در این شركت توضیح داد: مصرف داروی 'سینا دوكسوزوم' حتما باید با تجویز پزشك و برای معالجه بیماران خاص باشد اما سینا كوركومین را همه افراد می توانند به عنوان دارو یا مكمل استفاده كنند زیرا علاوه بر درمان، جنبه پیشگیری نیز دارد.

علمی (4)**1055**1599
۰ نفر