یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری این استان در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر به شرکت کنندگان معرفی می‌شود.

به گزارش ایرنا، " زهیر حاجی حسینی" شنبه‌شب در نشست آموزشی و توجیهی کادر اجرایی و انتظامات مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر در یزد افزود: میزبانی مسابقات بین‌المللی در یزد یک فرصت مناسب برای شناساندن ظرفیت‌های استان به جهانیان است.

وی با قدردانی از همه فعالان فرهنگی و ورزشی و مسئولان اجرایی و ورزشی که برای میزبانی مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر در یزد در تلاش هستند ادامه داد: تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام مناسب مسابقات فراهم است .

این مسئول بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، شهر جهانی یزد از پنج بهمن‌ماه جاری میزبان چهار رویداد بین‌المللی و جهانی است که باید برای هرچه بهتر برگزار شدن آن تلاش کرد و نقش آن در توسعه ورزش استان بسیار حائز اهمیت دارد.

حاجی حسینی به اهمیت انجام امور فرهنگی و رسانه‌ای در کنار برگزاری مسابقات در یزد اشاره کرد و گفت: این مسابقات، مهم‌ترین رویداد ورزشی کشور است که با توجه به رنکینگ المپیک، استقبال خوبی از آن شده است.

وی در ادامه به اهمیت مسائل امنیتی و انتظامات مسابقات اشاره و گفت: نیروهای انتظامات و کادر اجرایی باید تلاش کنند تا ضمن رعایت پروتکل‌ها و ضوابط مسابقات، میزبان خوبی از میهمانان خارجی باشند.

سی‌ و دومین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون دهه مبارک فجر از پنچ تا ۱۵ بهمن‌ماه جاری با حضور ۳۲۰ ورزشکار و مربی در سالن امام علی (ع) دانشگاه یزد به میزبانی این شهر جهانی برگزار می‌شود و همچنین علاوه بر برگزاری مسابقات‌، میزبان پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی جوانان با حضور ورزشکاران هشت تیم خارجی خواهیم بود.

این مسابقات با حضور ورزشکاران بیش از ۴۰ کشور جهان و روسای هفت فدراسیون آسیای میانه برگزار می‌شود و همچنین برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات تاکنون با همکاری مسئولان اجرایی در بخش‌های مختلف استان ۲۰ جلسه تشکیل و همچنین ۱۲ کمیته نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

آمار ورزشکاران بدمینتون استان یزد که به صورت تفریحی در این رشته فعالیت می‌کنند حدود ۲ هزار نفر است که ۵۰۰ نفر آنها طبق مقررات زیرپوشش بیمه ورزشی قرار دارند.

استان یزد با یک‌ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه در ۱۲ شهرستان دارد.

استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است و با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.