مساعدت صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات راه‌آهن خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - هیات عامل صندوق توسعه ملی با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی درخصوص پرداخت تسهیلات پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی، بدون الزام به تامین آورده بانک‌های عامل قول مساعد داد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در دیدار امروز جواد قناعت با مهدی غضنفری، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی همچنین مقرر شد که این صندوق، مساعدت لازم را برای پرداخت ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، بدون الزام به تامین آورده بانک‌های عامل انجام دهد که این تصمیمی مهم و گامی بزرگ در پیشبرد پروژه راه آهن استان است.

از دیگر مصوبات این جلسه نیز این بود که با نظر مساعد رییس هیات عامل، موضوع تامین ۲۰ درصد سهام مالکانه توسط سرمایه‌گذار به صورت تدریجی (کسر ۲۰ درصد از صورت وضعیت کارکرد سرمایه‌گذار) در هیئت امنای صندوق توسعه ملی طرح و تصویب شود.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در دیدار استاندار خراسان جنوبی با مهدی غضنفری، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی حضور داشتند.

اتصال بیرجند به ریل سراسری از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی بوده که بعد از ۲ دهه انتظار با پیگیری مسوولان استان، کلنگ قطعه ۱۶ خط آهن بیرجند - یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی اواسط سال ۱۳۹۸ به زمین خورد.

تسریع در اجرای این پروژه و تکمیل راه‌آهن قطعه یونسی - بیرجند از جمله مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور امسال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha