۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۹
کد خبر: 85485414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پرچم سازمان ملل در لندن و وین هم نیمه افراشته شد

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۹
کد خبر: 85485414
پرچم سازمان ملل در لندن و وین هم نیمه افراشته شد

لندن – ایرنا – پرچم سازمان ملل متحد در مقر سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن و مقر این سازمان در وین، به احترام رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران و سایر شهدای سانحه هوایی به حالت نیمه‌ افراشته درآمد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، دبیرخانه سازمان ملل متحد در وین طی نامه‌ای خطاب به نمایندگان کشورهای عضو نوشت که پرچم این سازمان امروز نیمه افراشته شده و کشورهای عضو پایین آمده است.

همچنین غاده ولی، مدیرکل دفتر سازمان ملل متحد در وین طی نامه‌ای خطاب به محسن نذیری‌اصل سفیر و نماینده کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، این ضایعه ناگوار را تسلیت گفت.

دیروز هم شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای در وین، به درخواست رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و به احترام شهدای خدمت، یک دقیق سکوت کردند.

در پایتخت انگلیس هم امروز (سه‌شنبه) پرچم سازمان ملل متحد در مقر سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) به حالت نیمه افراشته درآمد. اعضای این سازمان روز گذشته نیز ضمن ابراز همدردی با نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، برای گرامیداشت یاد رئیس جمهور فقید کشورمان، جلسه را با یک دقیقه سکوت آغاز کردند.

در ژنو هم پرچم سازمان ملل متحد به احترام شهدای خدمت ایران، امروز به حالت نیمه افراشته شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha