۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85483909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی غرب خراسان اهدا شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۳
کد خبر: 85483909
اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی غرب خراسان اهدا شد

سبزوار- ایرنا - مسوول واحد پیوند و فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی غرب خراسان رضوی به بیش از ۵۵۰ بیمار نیازمند عضو اهدا شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی واسعی‌فرد روز دوشنبه به مناسبت ۳۱ اردیبهشت، که روز ملی «اهدای عضو، اهدای زندگی» نام گرفته است، به خبرنگاران اظهار کرد: اهدا و پیوند اعضای این بیماران مرگ مغزی از سال ۱۳۸۵ تاکنون صورت گرفته است.

وی از افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در این منطقه خبر داد و افزود: طبق رتبه بندی انجام شده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بین ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، رتبه ۹ کشور را داراست که با شاخص(PMP) ۲۵ در این مقوله بالاتر از میانگین کشوری آن، که ۱۳ است، قرار دارد.

واسعی فرد گفت: با هماهنگی های انجام شده و گرفتن رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی، در سال ۱۴۰۲ زمینه اهدای اعضای ۱۳ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان رضوی فراهم شد که اعضای این بیماران به رایگان به ۴۲ بیمار نیازمند عضو پیوند زده شد.

وی تاکید کرد: اهدای عضو اوج بخشش و سخاوت انسان است و کسی که در سخت‌ترین لحظه زندگی خود تصمیم می‌گیرد تا اعضای بدن یکی از عزیزان خود را، که دچار مرگ مغزی شده است به بیماران نیازمند عضو، اهدا کند.

مسوول واحد پیوند و فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: بر این اساس می توان گفت روز ملی اهدای عضو در واقع جشن «بازتولد همگانی» جمعی از متعالی‌ترین انسان‌ها در مقیاس ایثار و جاودانگی است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha