۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 5439
کد خبر: 85483178
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تشریح مصوبات جلسه فوق العاده هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت

تهران-ایرنا-سخنگوی دولت در گفت و گویی مصوبات جلسه فوق‌العاده امروز هیات دولت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در گفت‌وگویی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همأت همراه به مردم عزیز کشورمان، گفت: محور اصلی صحبت‌های اعضای هیات دولت هم در جلسه عادی که از در دقایق ابتدایی انتشار خبر این سانحه برگزار شد و هم در جلسه فوق‌العاده ۷:۳۰ صبح امروز، در کنار یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی، این بود که آیت الله رئیسی تأکید داشتند که مسیر خدمت به مردم نباید دچار وقفه نشود.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی تاکید داشتند که روزهای تعطیل برای مردم تعطیل است اما کسی که مسئولیت پذیرفته است باید مضاعف وقت بگذارد.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه اعضای هیات دولت خدمت مضاعف را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: با این نگاه هیأت دولت مصوبات جاری خود را داشت؛ مثلا هیات تطیبق مصوبات مجلس به برخی آیین نامه‌های مصوب هیأت وزیران ایراداتی همچون ضریب حقوق کارکنان داشت که بررسی و اصلاح شد.

وی ادامه داد: همچنین لایحه موافقت نامه ایران و سوریه که جزو اولویت‌های آیت‌الله رئیسی بود، نهایی و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

سخنگوی دولت افزود: در کنار مصوبات جاری هیات وزیران که بدون توقف انجام شد، معاون اول رئیس‌جمهور، دستور تشکیل ۶ کمیته اجرایی برای مدیریت این شرایط شامل کمیته تشریفات برای تشییع شهدا، کمیته اقتصادی برای تمرکز بر بازار در مسیر خدمت به مردم، کمیته رسانه و کمیته بین‌الملل برای هماهنگی حضور مقامات خارجی در مراسم تشییع شهدا صادر کرد.

علی بهادری جهرمی تصریح کرد: علی باقری معاون وزیر امور خارجه با دستور معاون اول به عنوان مسئول کمیته بین‌الملل منصوب شد. همچنین وزیر امور اقتصاد و دارای، وزیر صمت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی گزارش‌هایی از عهد دولت سیزدهم با مردم ارایه کردند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برکات حضور آیت‌الله رئیسی در شهادت ایشان نیز نمایان است، گفت: وفاق و وحدت هیات وزیران کاملا نمایان است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha