۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85483090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس و همکار سابق شهید امیرعبداللهیان: او مرد میدان و دیپلماسی بود

همدان-ایرنا- دیپلمات اسبق وزارت خارجه و نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی و همکار اسبق شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه گفت: این شهید والا مقام به عنوان یک شخصیت انقلابی،مومن و دل سپرده به ولایت فقیه، عاشق فعالیت و حضور در جبهه مقاومت و به معنای واقعی مرد میدان و دیپلماسی بود.

فتح الله توسلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت شهادت رییس جمهور مردمی شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی افزود: بنده از سال ۱۳۷۶ افتخار آشنایی و همکاری با شهید امیرعبداللهیان را داشتم و مدتی در وزارت امور خارجه در یک اتاق با یکدیگر کار می کردیم.

دیپلمات پیشین وزارت امور خارجه اضافه کرد: شهید امیرعبداللهیان در تمام دوران خدمت خود در مسوولیت های مختلف به عنوان یک فرد مومن،انقلابی،اخلاق مدار و دل سپرده و گوش به فرمان ولی فقیه بود و این را تمامی همکاران وی و کسانی که از نزدیک وی را می شناختند شهادت می دهند.

توسلی گفت: یکی از ویژگی های شخصیتی شهید امیرعبداللهیان حسن خلق و تواضع کم نظیر او بود، او به معنای واقعی کلمه خاکی بود، در زمانی که معاون امور بین الملل مجلس بود و همکاران خود را در مجلس می دید برای بدرقه آنها را تا محوطه مجلس همراهی می کرد و در احوالپرسی ها حتی حال فرزندان همکاران را نیز جویا می شد.

رابطه بسیار نزدیک و صمیمی شهید امیرعبداللهیان با سید حسن نصرالله

توسلی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید امیرعبداللهیان گفت: این شهید والا مقام زمانی که به عنوان مدیرکل حوزه خلیج فارس در وزارت خارجه مشغول خدمت بودند بنده نیز به عنوان کارشناس این حوزه به فعالیت می پرداختم،او شخصیتی ولایتمدار و بسیار علاقه مند به جبهه مقاومت بود، به طوری که در زمان مسوولیت خود به عنوان وزیر خارجه نیز افرادی را دور خود جمع کرده بود که از این روحیه برخوردار بودند.

دیپلمات پیشین وزارت امور خارجه گفت: شهادت می دهم شهید امیرعبداللهیان در زمینه تبعیت از فرامین ولی فقیه و فعالیت در عرصه جبهه مقاومت علیه مستکبران و صهیونیست ها جزو افراد پیشتاز بود.

توسلی افزود: شهید امیرعبداللهیان رابطه ای بسیار صمیمی و نزدیک با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان داشت و سید حسن علاقه این شهید بزرگوار را به شکل عجیبی دوست داشت.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: هرجا در منطقه خطر و چالشی وجود داشت، شهید امیرعبداللهیان به مانند یک مجاهد از خودگذشته خودش را به دل خطر می انداخت و در نهایت نیز مزد مجاهدت های خود را با شهادت دریافت کرد.

وی که به شدت از این حادثه منقلب بود،با عذرخواهی از خبرنگار ایرنا گفت که بدلیل تالمات روحی دیگر امکان صحبت کردن ندارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و نیز تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha