۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 2999
کد خبر: 85482550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش و فرهنگ‌سازی، راهکارهای مقابله با سقط جنین است

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۱
کد خبر: 85482550
آموزش و فرهنگ‌سازی، راهکارهای مقابله با سقط جنین است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه سقط جنین را آفت و آسیب بزرگی در استان دانست و گفت: راهکارهای اساسی برای مقابله با این پدیده شوم آموزش و فرهنگ سازی است که به صورت جدی دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدطیب صحرایی روز یکشنبه در کارگروه خانواده و جمعیت استان که در بیمارستان سجاد برگزار شد بر آموزش و فرهنگ سازی در زمینه سقط جنین تاکید کرد.

وی گفت: بسیاری از خانواده ها سقط جنین را مرگ انسان نمی دانند و آن را با از بین رفتن اشیا مقایسه می کنند و لذا همه دستگاه‌های متولی در خصوص ابعاد مختلف این قضیه باید برای مردم روشنگری کنند.

وی با بیان اینکه آموزش های مورد نظر باید در معرض دید عامه مردم قرار بگیرد و دستگاه‌های متولی باید از موازی کاری در این خصوص پرهیز کنند افزود : نهادهای حمایتی هم در این زمینه بسته‌های تشویقی و خدماتی دارند که افراد زیرمجموعه آنها بی اطلاع هستند و آگاهی بخشی به همه مردم در این زمینه لازم و ضروری است تا بتوانیم در خروجی این جلسات طرح جامع و بومی مبارزه با سقط جنین در استان کرمانشاه را تدوین و عملیاتی کنیم.

استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر از اقدام بیمارستان سجاد در ارائه خدمات به بانوان مراجعه کننده توسط پرسنل هم جنس خود گفت: این اقدام ارزشمند بیمارستان سجاد باید در تمام مراکز درمانی استان و در حدی که برای آنها امکانپذیر است، اجرایی شود چراکه اگر بانوان ما خدمات درمانی و بهداشتی مورد نیاز خود را از فردی محرم بگیرند، آرامش روحی و روانی بیشتری خواهند داشت و امیدواریم این اقدام برای استان و همسایه‌های ما مایه خیر و برکت باشد.

زهرا جانجانی مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه هم در این جلسه سقط سالانه ۵۰۰ هزار جنین در کشور را یکی از مشکلات جدی عنوان کرد و گفت: سقط جنین امر ناپسندی است که نسلی را از بین می‌برد اما متاسفانه قباهت این امر در جامعه شکسته شده است و باید گفتمانی را در جامعه مطرح کنیم تا این امر غیراخلاقی و غیرشرعی هزچه سریعتر جمع شود.

عبدالله ذوالفقاری رییس بیمارستان سجاد هم در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد این بیمارستان در دهه اخیر گفت: به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، ارائه خدمات برای بانوان خانواده شهدا و جانباز رایگان و برای سایر بانوانی که در این روز به بیمارستان مراجعه می کنند، نصف قیمت محاسبه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha