فیلم| محفلی برای آگاه‌سازی جوانی جمعیت در مراغه

مراغه- ایرنا- جمعی از اقشار مختلف مردم در همایشی که به همت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد، برای آگاه‌سازی جوانی جمعیت گردهم آمدند؛ کودکانی که خانواده‌های چند نفری را نقاشی کردند و بزرگترهایی که در مورد پیری جمعیت هشدار دادند.

به گزارش ایرنا رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه روز یکشنبه در این همایش بیان کرد: طبق آمارها، هر خانواده ایرانی حداقل باید دو و نیم فرزند داشته باشند اما این تعداد در زمان حاضر یک و نیم نفر است.

فیلم| محفلی برای آگاه‌سازی جوانی جمعیت در مراغه
کودکانی که خانواده‌های چندین نفری را نقاشی می‌کنند

دکتر اللهوردی ارجمندی با بیان اینکه دولت با اجرای طرح‌های مختلف از جوانی جمعیت حمایت می‌کند، افزود: در صورت تداوم روند گذشته، حدود یک چهارم از جمعیت کشورمان حدود ۲۰ سال دیگر سالمند خواهند بود و بر همین اساس همه باید از جوانی جمعتی حمایت کنند.

آمار سقط جنین در مراغه نگران‌کننده است

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این آیین بیان کرد: وضعیت سقط عمدی جنین در این شهرستان بحرانی است؛ در حالی که همه باید تلاش کنند تا یک نفس به نفس‌هایمان اضافه شود.

دکتر الهه حق‌گشایی افزود: مشکلات معیشتی و تفاوت در دیدگاه‌ها در این زمینه وجود دارد اما در یک نقطه باید اشتراک نظر داشته باشیم؛ اینکه اگر به جوانی جمعیت بی‌توجه باشیم، قشری که باید پایه‌های اقتصادی کشور را به حرکت دربیارود، با مشکل کمبود نیرو مواجه می‌شود.

وی افزود: بی‌توجهی به جوانی جمعیت ممکن است به جایی منتهی شود که فرزندانمان هم‌سن و سالی برای بازی و خواهر و برادری برای همدردی نداشته باشند.

«حق‌گشایی» همچنین به برحی از اقدامات فرهنگی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه در خصوص جوانان اشاره و بیان کرد: ۱۲ قرارگاه جوانی جمعیت و ۱۲ کمیته تخصصی در قالب قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان تشکیلشده است.

وی افزود: در زمینه فضاسازی تبلیغاتی با نمایه خانواده خوش جمعیت و شاد (سه فرزند و بیشتر) اقداماتی چون دیوارنویسی، طراحی و تهیه بنر و پلاکارد در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر حق‌گشایی ادامه داد: برپایی ایستگاه جوانی جمعیت، برگزاری مسابقه نقاشی و مسابقه پیام کوتاه، نصب پوستر، استند، تهیه مهر جوانی جمعیت جهت درج در مکاتبات اداری، فرم معرفی زوجین تازه عقد کرده به مراکز تحت پوشش، تهیه ساعت دیواری با نمایه جوانی جمعیت، پخش تیزر و موشن مصوب در مراکز نیز از دیگر اقدامات است.

وی به حذف محتواهای مغایر سیاست‌های جمعیتی از حوزه‌های زیرمجموعه و عقد قرارداد با ۲ مهد کودک برای تامین اتاق مادر و کودک هم اشاره کرد و افزود: کارشناسان جوانی جمعیت جهت فرهنگ‌سازی و اجرای ماده ۲۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسات، مناسبات و مراسمات افتتاحیه‌ها، پیاده‌روی همگانی‌، نمایشگاه‌ها و غیره حضور می‌یابند و علاوه بر برگزاری مسابقات، جوایزی نیز به برندگان اهدا می‌کنند.

به گزارش ایرنا در سایه فعالیت‌های فرهنگی و آگاه‌سازی در خصوص جوانی جمعیت در مراغه، پوشش مراقبت‌های مادران باردار و همچنین موالید در بین مادران بالای ۳۵ سال افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha