دشمن نتوانست عظمت عملیات وعده صادق را زیر سوال ببرد

تهران- ایرنا- سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تمامی منابع خبری در اطلاع‌رسانی عملیات وعده صادق انسجام داشتند، گفت: دشمن نتوانست عظمت عملیات وعده صادق را زیر سوال ببرد به گونه ای که غافلگیری هم در انجام این عملیات وجود نداشت و دشمن آمادگی صد در صدی در مقابل ما داشت.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - در همایش ملی «مدار امید» که با حضور فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی برگزار شد، اظهار داشت: طی حدود ۷ سال اخیر مجموعه روابط عمومی سپاه های استانی فعال تر و دارای شرایط مطلوب تری نسبت به گذشته شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۷ مرکز استانی کشور گروه‌های تلویزیونی سپاه و بسیج فعال هستند و تعامل بسیار خوبی با صداو سیما و خبرگزای ها در مراکز استانی وجود دارد، ادامه داد: امروز با نگاه عمیق به کارکردهای سپاه و بسیج و مطالبات افکار عمومی، جریان شناسی های خبری خوبی طراحی می شود و به اطلاع مردم می رسد.

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاهد کمترین تذکرات و گلایه‌مندی‌ها از مسئولان بالادستی هستیم، گفت: در روابط عمومی‌ها صحت و دقت بسیار مورد توجه است بنابراین تاخیر در برخی اخبار و گزارشات به دلیل آن است که ما در ابتدا بر صحت و دقت مطالب اطمینان یافته و سپس در اختیار مردم قرار می دهیم.

سردار شریف ادامه داد: در بحث وعده صادق ما تمامی منابع خبری را در نظر داشتیم و یک انسجام کامل در حوزه اطلاع‌رسانی این عملیات میان تمامی سازمان ها وجود داشت و متن اطلاعیه های قرائت شده در زمان وعده صادق از روزهای قبل آماده شده بود. قبل از شروع این عملیات هم رسانه ملی و رسانه‌های نقش آفرین را آگاه کردیم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در موضوع وعده صادق یک اقدام بی نقص توسط سپاه بود، تصریح کرد: در جریان اطلاع‌رسانی از عملیات «وعده صادق» بسیار هوشمندانه و با زمان‌بندی دقیق و هماهنگی کامل عمل کردیم و این اقدام، جزو فعالیت‌های بی‌نقص ما در این زمینه بود و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح ضمن نظارت در موضوعات نظامی و تاکتیکی وعده صادق بر روی مساله اطلاع رسانی نیز نظارت جدی داشتند.

سخنگوی سپاه عنوان کرد: دشمن نتوانست عظمت عملیات وعده صادق را زیر سوال ببرد به گونه ای که غافلگیری هم در انجام این عملیات وجود نداشت و دشمن آمادگی صد در صدی در مقابل ما داشت.

سردار شریف ادامه داد: زمانی که عملیات وعده صادق آغاز شد، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما ۹۹ درصد پهپادها را منهدم کردیم و به نحوی می خواست عملیات را در بعد روانی کوچک سازی کند اما ملت ایران آگاهانه می‌دانستند که اصل این خبر دروغ است.

وی افزود: یک موج انتقام از رژیم صهیونیستی در سطح ملی برای این عملیات توسط آحاد مردم صورت گرفته بود و این اقدام بزرگ توسط نیروهای مسلح انجام شد.

سخنگوی سپاه ادامه داد: رژیم صهیونیستی بسیار تشنه است تا منابع تاکتیک های این عملیات را بداند اما نیروهای مسلح ما آگاه نسبت به این موضوع مهم هستند.

سردار شریف تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند پیشرفت های ما را نادیده بگیرد و لذا نباید ما خودمان کمک کننده به این امر دشمن باشیم.

وی افزود: با صراحت می‌گویم که ما در ابتدای راه هستیم و نتوانستیم ذره ای از اقدامات بسیج را به مردم معرفی کنیم لذا باید این امر مهم را جدی بگیریم.

سخنگوی سپاه گفت: باید چهره هایی همچون شهید سردار محمدرضا زاهدی را به عنوان الگو به مردم معرفی کنیم که چطور مخلصانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل مجاهدت می‌کرد.

سردار شریف با بیان اینکه عملیات وعده صادق قدرت ایران را به جهانیان نشان داد، گفت: بعد از وعده صادق صدای وحدت جامعه ایرانی به گوش دشمن رسید و آن ها همواره به دنبال ضربه به این وحدت هستند اما ما نباید اجازه دهیم دشمن به اهداف خود برسد.

ظرفیت رسانه‌ها برای انتقال فرهنگ مقاومت باید توسعه یابد

در ادامه این همایش سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید روابط عمومی و رسانه‌ها در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و امیدآفرینی نقش داشته و در این امر مهم مجاهدت کنند. روابط عمومی بسیج و مجموعه‌های ذیل آن یک تفاوتی باید با سایرین داشته باشد و اگر این تفاوت وجود نداشته باشد نمی‌تواند رسالت خود را جامه عمل بپوشاند.

سپاه در اطلاع‌رسانی وعده صادق بی‌نقص عمل کرد/ناتوانی دشمن در زیر سوال بردن عملیات

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: بسیج با حضور مردم شکل می‌گیرد و بدون حضور مردم معنایی ندارد، در آستانه سالگرد عملیات بیت‌المقدس هستیم و حاضران در این عملیات شهادت می‌دهند که بسیج عامل موفقیت این امر بود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه حضور مردم عامل تحول و پیروزی‌ در زمان دفاع مقدس است، بیان کرد: بسیج باید به روابط عمومی مردمی تبدیل شود تا بتواند صدای همگان را در رسانه‌ها منعکس کند.

وی تصریح کرد: باید یک رویکرد تحولی را آغاز کنیم و به رسانه مردمی تبدیل و مشکلات آن‌ها را منعکس کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: حقایق بزرگی در دنیا جلوه‌گر شده است، یک زمانی که گفته می‌شد "بیداری اسلامی" برخی علامت سوال قرار می‌دادند اما امروز این بیداری در جهان رخ داده است.

سردار سلیمانی اظهار کرد: بیداری جهانی که امروز رخ داده مقطعی نبوده و ادامه دار است لذا ظرفیت رسانه‌ها برای انتقال فرهنگ مقاومت باید توسعه یابد.

فلسفه وجودی بسیج حفظ ارزش‌های انقلاب توسط مردم است

حجت‌الاسلام علی رضایی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین نیز در ادامه، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین ویژگی برای ارائه گزارشات بیان کرده‌اند، اول آنکه باید شیوه‌های جذاب و جدید در امر اطلاع رسانی استفاده شود و دیگر اینکه گزارشات و اطلاع‌رسانی باید هنرمندانه و به موقع و نیز باید ابهامات مرتفع شود و گزارشات پیشرفت انقلاب جامع و کامل به مردم برسد.

وی اظهار کرد: فلسفه وجودی بسیج حفظ ارزش‌های انقلاب توسط مردم است، باید عملکردهای بسیج را به طور کامل بدانیم تا بتوانیم پیام‌ها را به درستی منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: در همه صحنه‌های مختلف انقلاب، باید بسیج و روابط عمومی‌ها در میدان باشند تا بتوانند تمامی عملکردها را به اطلاع مردم برسانند.

غربی‌ها مانع انتقال اخبار درست از غزه هستند

در ادامه همایش، سردار مجتبی باستان مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور نیز گفت: در عصر ارتباطات فناوری های جدید تاثیر گذار است.

وی افزود: باید همواره ما به عنوان روابط عمومی‌ها راوی اول باشیم و در کمترین زمان مطالب مهم را بیان کنیم.

سپاه در اطلاع‌رسانی وعده صادق بی‌نقص عمل کرد/ناتوانی دشمن در زیر سوال بردن عملیات

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: هر آنقدر دایره مخاطب بیشتر باشد مساله جهاد تبیین مؤثرتر صورت خواهد پذیرفت لذا در حوزه رسانه گسترش مخاطب و کیفیت مطالب نیز از اولویت‌ها در امر اطلاع رسانی است.

سردار باستان تأکید کرد: در غزه خبرنگار را شهید می‌کنند تا نتواند جنایت‌های صهیونیست‌ها را نشان دهد و غربی‌ها نیز از این اقدام جنایتکارانه پیروی می‌کنند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha