۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۴
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85477321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید معاون نخست وزیر انگلیس به ادامه حمایت نظامی از اسرائیل

تهران-ایرنا- در میان انتقاد های جهانی از جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه, معاون نخست وزیر انگلیس ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای انگلیس, ارائه کمک های نظامی به این رژیم هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "الجزیره انگلیسی", الیور دودن، معاون نخست‌وزیر انگلیس افزود که لندن به صدور تسلیحات به اسرائیل ادامه خواهد داد و عملیات گسترده اسرائیل در رفح به تنهایی منجر به تعلیق ارائه تسلیحات به اسرائیل نخواهد شد.

دودن در حاشیه کنفرانس تجاری انگلیس و عربستان در ریاض ادعا کرد: ارزیابی‌ای که ما برای کنترل صادرات تسلیحات انجام می‌دهیم، یکی از دقیق‌ترین ارزیابی‌ها در جهان است. هیچ اقدام واحدی نشان‌دهنده خط قرمز نیست.

وی افزود: همانطور که وزیر امور خارجه انگلیس چند روز پیش اعلام کرد، ما به ادامه صادرات تسلیحات به اسرائیل اطمینان داریم. در رابطه با رفح، ما همچنان با اسرائیلی‌ها در مورد نگرانی‌ها پیرامون ارسال کمک‌ها و انجام صحیح هر حمله‌ای برای اطمینان از به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان در ارتباط هستیم.

به گزارش ایرنا, پیش از این, وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه امروز با شبکه خبری اسکای نیوز بار دیگر بر حمایت نظامی لندن از تل آویو تاکید و تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را "نابخردانه" توصیف کرد.

دیوید کامرون به اسکای نیوز گفت که تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به تقویت حماس منجر شده و احتمال دستیابی به توافق تبادل زندانیان را کاهش می دهد.

کامرون با تکرار گفته های اخیر خود در مورد تفاوت ماهوی صادرات نظامی آمریکا و انگلیس به اسرائیل گفت که تحریم تل آویو "مسیر بخردانه ای نیست" و آمریکا و انگلیس "در دو وضعیت کاملاً متفاوت" قرار دارند.

وی پنجشنبه گذشته نیز در باره خطوط قرمز انگلیس در جنگ غزه و احتمال الگوبرداری لندن از ایالات متحده آمریکا برای تعلیق ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، درصورت حمله ارتش این رژیم به رفح، ادعا کرده بود که شرایط لندن با واشنگتن متفاوت است.

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه آمریکا یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات اسرائیل است، افزود: شرایط در انگلیس متفاوت است و این کشور تنها ۱ درصد از تسلیحات این رژیم را تامین کرده و از "رویه‌های بسیار روشنی" برای صدور مجوز فروش سلاح، برخوردار است.

کامرون در ادامه مصاحبه با اسکای نیوز گفت که آخرین باری که وی برای اعلام تحریم تسلیحاتی انگلیس علیه اسرائیل زیر فشار قرار گرفت، "ایران به فاصله چند روز حمله وسیعی به اسرائیل انجام داد که ۱۴۰ فروند موشک بالستیک را نیز شامل می شد. "

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha