جاده‌های خراسان‌رضوی لغزنده و مه‌آلود است

مشهد-ایرنا- رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارش باران عصر امروز سطح بیشتر جاده‌های استان را لغزنده کرده و در این شرایط شماری از مسیرهای اصلی خراسان رضوی نیز مه‌آلود است.

یوسف بنی‌اسدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بارش باران جاده های سبزوار، جغتای، خوشاب، طرقبه شاندیز، مشهد، نیشابور بویژه بخش سرولایت و جاده ترانزیتی درگز- قوچان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد: همچنین مه غلیظ دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز-قوچان در محدوده گردنه تیوان، بزرگراه مشهد- چناران در محدوده گلمکان، بزرگراه باغچه- تربت حیدریه محدوده رباط سفید، بخشی از جاده های بجستان ، آزادراه مشهد- باغچه و جاده فریمان -مشهد حوالی سنگ بست را محدود کرده است.

رییس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ترافیک در جاده مشهد-چناران در محدوده سه راه فردوسی نیز نیمه سنگین اعلام شده است.

بنی اسدی افزود: جاده فرعی سبزوار-روداب که دیروز به دلیل سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه و پوشیده شدن سطح جاده از گل و لای بسته شده بود، با تلاش راهداران امروز بازگشایی شد.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از عصر امروز، سه‌شنبه سامانه در حال گسترش و فعالی در استان تقویت خواهد شد و تا اوایل هفته آینده فعال می‌ ماند که فعالیت آن شامل بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه در برخی از نواحی، همچنین بارش تگرگ توام با وزش باد شدید است که موجب آبگرفتگی، رواناب و سیلاب در نواحی مختلف استان خواهد شد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha