مزینی: وفایی به درخواست اسپانسرش به چین رفته است/ بدون تمرین کافی قهرمان مسترز شدم

تهران- ایرنا- قهرمان مسابقات مسترز اسنوکر ایران گفت: برای مسابقات مسترز ۱۶ نفر برتر ایران حضور داشتند و با وجود آنکه تمرین کافی نداشتم اما خدمت سربازی باعث شد که بتوانم از نظر ذهنی قوی شوم و بتوانم تمرکز خودم را بالاتر ببرم.

سیاوش مزینی که به تازگی قهرمان مسترز اسنوکر ایران شد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: حدود ۶ ماه است که سرباز هستم و در یک‌سال گذشته نتوانستم تمرین خوبی داشته باشم. ساعاتی که در خدمت سربازی هستم، باعث می‌شود توانی برای تمرین باقی نماند اما فدراسیون طی نامه‌ای به ستاد کل نیروهای مسلح، درخواست کرده که به خاطر افتخار آفرینی‌ها و قهرمانی‌هایی که در جهان کسب کردم، اجازه دهند به عنوان سرباز در فدراسیون باشم تا بتوانم تمریناتم را پیگیری کنم.

وی ادامه داد: برای مسابقات مسترز ۱۶ نفر برتر ایران حضور داشتند و با وجود آنکه تمرین کافی نداشتم اما خدمت سربازی باعث شد که بتوانم از نظر ذهنی قوی شوم و بتوانم تمرکز خودم را بالاتر ببرم. بازی واقعی خودم را نکردم ولی ضعف تمرینی را با تمرکز بیشتر جبران کردم؛ در دیدارهای نهایی از حریفان عقب بودم ولی با حفظ تمرکز، توانستم با تمام توان بجنگم که در نهایت قهرمان شدم.

ملی‌پوش اسنوکر ایران با اشاره به مسابقات بین المللی پیش رو عنوان کرد: سه یا چهار مسابقه در سطح قاره کهن در پیش است که زمان تمرین ندارم و شاید نرسم. تلاش فدراسیون و هیات تهران این است که برایم ماموریت بگیرند تا بتوانم اعزام شوم.

وی در خصوص علی قره‌گوزلو، قهرمان آخرین مسابقات قهرمانی آسیا گفت: علی در حال قهرمان آسیا شد که ۲ نماینده دیگر ایران تا قبل از فینال حذف شدند. او خیلی آماده است و مدتی دیگر برای ورود به تور حرفه‌ای‌ها مسابقه می‌دهد و فکر می‌کنم با این سطح آمادگی بتواند به جمع حرفه‌ای‌ها برسد. او نتوانست با سطح بالای خود، در مسترز قهرمانی شود، ولی این مسئله خاصی نیست زیرا برترین‌های جهان هم گاهی مغلوب بازیکنان ضعیف‌تر می‌شوند.

مزینی: حضور در مسابقات صرفه اقتصادی ندارد/ وفایی برای جذب اسپانسر به چین رفته است

مزینی با تاکید بر لزوم برگزاری تورنمنت‌های سطح بالا و آزاد در کشور خاطرنشان کرد: به نظرم باید ماهی ۲ بار مسابقه اسنوکر داشته باشیم. اگر حامیان مالی سرمایه‌گذاری کنند، به طور حتم در رشد و پیشرفت این رشته تاثیرگذار خواهد بود. در مسابقات مسترز، مقام اول فقط ۱۲ میلیون جایزه داشت و این اعداد برای بازیکنانی که از شهرستان می‌آیند اصلا صرفه اقتصادی ندارد، زیرا هزینه‌ها اختلافی با جوایز ندارد و بازیکنان ترجیح می‌دهند که پولشان را در جیب خودشان نگاه دارند و به مسابقات نیایند. البته فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند تا در آینده جوایز نقدی مسابقات را بیشتر کند.

وی همچنین در خصوص حسین وفایی نیز گفت: حسین بهترین بازیکن تاریخ ایران و از دوستان خوب من است. به نظرم او جزو چهار نفر برتر دنیا به حساب می‌آید و به شدت نیز جاه طلب است که اگر شرایط بهتری در کشور انگلستان داشته باشد و اسپانسرهای قوی‌تر پیدا کند، ذهن او از بعد مالی آزاد می‌شود و هر روز نتایج بهتری خواهد گرفت. او به تنهایی در کشور غریب زندگی می‌کند و این مسئله بر روحیه او تاثیرگذار است. اگر بتواند فقط یک قهرمانی کسب کند می‌تواند به جمع ۱۶ نفر برتر جهان برسد که آرزوی هر اسنوکربازی است. در حال حاضر فصل تور جهانی به پایان رسیده با این وجود او به ایران نیامده و به درخواست اسپانسرش به چین رفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha