از کاهش ۳۰ درصدی ترافیک بزرگراه بسیج تا کمک به حل مشکل ساکنان شهرک کاظمیه

تهران بزرگ - ایرنا - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای پروژه آزادراه شهید شوشتری گفت: ۱.۵ درصد ترافیک شهر، ۳۰ درصد ترافیک بزرگراه بسیج و هفت درصد ترافیک منطقه با احداث این آزادراه کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا از شورای شهر، حجت الاسلام سید محمد آقامیری روز سه‌شنبه در دویست و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود با اشاره به بازدید روز گذشته خود از پروژه آزادراه شهید شوشتری، اظهار کرد: این پروژه از سال‌های قبل شروع شده اما آنچه اهمیت دارد تبدیل بزرگراه به آزادراه است که از هر دو طرف ۶ متر به عرض آن افزوده می‌شود.

وی افزود: موضوع مهم دیگر معارضین شهر است؛ پروژه‌های کمربندی معارضین چندانی ندارند اما در این پروژه به رغم اینکه نباید معارض داشته باشد، ۸۰ درصد از انرژی دست اندرکاران صرف رفع معارض شده است.

به گفته وی، ارتش، سپاه و بسیج زمین‌هایی در این منطقه دارند و هر یک نیز الزاماتی دارند و تا خواسته‌های ایشان فراهم نمی‌شد امکان واگذاری زمین وجود نداشت از سویی دیگر باید با وزارت ورزش و آموزش و پرورش نیز تعامل می‌شد و این به جز مسایل مربوط به تاسیسات آب و برق است.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه این پروژه ۱۵ کیلومتر طول دارد که ۹.۳ کیلومتر آن در فاز اول اجرایی می‌شود، اضافه کرد: تعامل خوبی بین سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادها با شهرداری تهران صورت گرفته و این جای تقدیر از شهردار تهران و دولت دارد، البته از لحاظ تخصص معاونت فنی و عمرانی، هیچ مشکلی وجود ندارد و پیمانکاران متخصصی در ۹ جبهه کاری در حال کار هستند که بسیار ارزشمند است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ۱.۵ درصد ترافیک شهر، ۳۰ درصد ترافیک بزرگراه بسیج و هفت درصد ترافیک منطقه با احداث این آزادراه کاهش خواهد یافت که امیدواریم فاز اول آن در ۶ ماهه دوم سال به نتیجه و بهره برداری برسد، خوشبختانه برای رفع معارضین توافقات لازم صورت گرفته و امید می‌رود فاز اول در ۶ ماه دوم امسال افتتاح شود.

کمک مدیریت شهری برای رفع مشکل مردم شهرک کاظمیه

خزانه دار شورا نیز در تذکری با بیان اینکه بازدیدی از شهرک کاظمیه در منطقه ۲۱ داشتیم، اظهار کرد: مردم این شهرک براساس طرح تفصیلی می‌توانند پنج طبقه ساختمان بسازند اما فرودگاه با همکاری قوه قضاییه گفته‌اند که چون کریدور هوایی تغییر یافته مردم سه طبقه بیشتر نمی‌توانند، بسازند.

حبیب کاشانی افزود: ممکن است اتفاق جدیدی افتاده باشد اما ساکنین پنج تا هفت طبقه ملک ساخته‌اند، عمده ساکنان این شهرک کارگر و کارمند هستند و شاید بخواهند طبقات اضافی برای فرزندان خود بسازند، وزارت راه متولی طرح تفصیلی جدید است اگر می‌خواهیم طرحی را توسعه دهیم مبلغی را می‌پردازیم، اگر شرکت فرودگاه‌ها به آن شهرک نیاز دارد چرا منافع مردم را سلب می‌کند.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه این موضوع را با شهردار تهران نیز در میان گذاشتم، یادآور شد: از کمیته حقوقی شورا نیز می‌خواهم موضوع را پیگیری کند چون این اتفاق ظلم است.

به گفته وی، ساختمان‌هایی که نزدیکترند نباید ساخته می‌شدند اما مشکلی برای ساختمان‌های دورتر وجود ندارد، نمی‌توان رفتار سلیقه‌ای داشت چرا که طرح تفصیلی وجود دارد و مردم تقاضا می‌کنند که بر اساس قانون عمل شود تا به حقوق خود برسند، قرار شده شورا و شهردار تهران کمک کنند تا مردم از گرفتاری خارج شوند.

در مورد حادثه پله برقی از خانواده کودک دلجویی شود

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نیز در تذکر خود با بیان اینکه پنجشنبه هفته گذشته در یکی از بازارهای میوه و تره‌بار مادر و کودکی از پله برقی پایین می‌رفتند که به دلیل عدم وجود درپوش کودک سقوط می‌کند، اظهار کرد: سازمان میادین اطلاعیه‌ای صادر کرد و علت را سهل انگاری خانواده اعلام کرد، سوال اینکه چرا پله برقی قطع کن خودکار نداشته و متصدی حضور نداشته که حرکت پله را قطع کند.

علی اصغر قائمی ادامه داد: ما از دوستان می‌خواهیم سلب مسوولیت نکند، کودک به هر دلیلی دچار این سانحه شده است، این حادثه دلیلی برای تذکر نداشت و تذکر من به دلیل اطلاعیه سازمان بود، باید دلجویی از خانواده این کودک صورت بگیرد

تقدیر از تکمیل پروژه تقاطع نواب - تندگویان

نایب رییس شورا نیز در تذکری ضمن تقدیر از شهرداری منطقه ۱۶ برای رفع معضلات تقاطع نواب - تندگویان، اظهار کرد: این محدوده یکی از نقاط پرترافیک شهر است و اقدامی که در چهار فاز در منطقه در حال انجام است می‌تواند گره‌های کور ترافیکی را باز کند.

پرویز سروری تاکید کرد: از کسانی که برای رفع مشکلات مردم در این محدوده تلاش می‌کنند، تقدیر می‌کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha