معاون سیاسی استاندار قزوین: مساله جمعیت همه حوزه ها را تحت تاثیر قرار می دهد

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مساله جمعیت همه حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، عباس کاظمی روز شنبه در مراسم گرامیداشت هفته جمعیت "رویداد ایران قوی، ایران جوان" که در سالن همایش شهیده رقیه رضایی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع جمعیت مساله بسیار مهم و مورد توجهی است که باید فداکارانه و ایثارگرانه و با پذیرش سختی های راه وارد این مسیر شویم.

وی ضمن تاکید بر این نکته که در سال ۱۴۰۰ تصمیماتی که در فضای دولت گرفته شد بسیار نوید بخش بود، اضافه کرد: پیرامون مساله جمعیت از آغاز مجلس یازدهم اقدامات جدی را شاهد بودیم و در پی آن نیز دولت سیزدهم قانون ارزشمندی را در قالب جوانی جمعیت به اجرا درآورد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما طی دهه های ۸۰ و ۹۰ بی جهت و بی دلیل سیاست های غلط استعماری اعمال شده در حوزه جمعیت را ادامه داد، تصریح کرد: این قالب حفظ شده و برای تغییر آن کارهای بزرگ و راه سختی پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه مسایل اقتصادی امروز روشن است و نمی توان آن را نادیده گرفت، افزود: ظرفی را متصور کنید که مدتی در آن سرکه بریزید، تا مدت ها طعم و بوی آن با ظرف همراه بوده و نمی شود استفاده دیگری از آن کرد، در حوزه جمعیت و در ساختار و ارکان مختلف آن از جمله بهداشت و درمان، آموزش عالی عمومی و بخش های نظارتی قوانین کنترلی و اقدامات ارزشیابی و ارزیابی ما در راستای کنترل جمعیت بوده و سالیان متوالی در سراشیبی افتاده بودیم که متوقف کردنش نیز دشوار و پیچیده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اضافه کرد: برخلاف همه تصورات در اینکه مسایل مربوط به حوزه جمعیت ریشه اقتصادی دارد، عامل نخست در این راه مباحث فرهنگی، گفتمانی و باورهای ما است که به مرور زمان شکل گرفته و متاسفانه جنگ عمیقی در حوزه جمعیت و خانواده داریم و اینکه چرا در این حوزه دشمن هزینه های سنگینی انجام داده، مساله پایه ای، ریشه ای و مبنایی است که در حوزه جمعیت و خانواده ما را دچار مشکل کرده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه در این راستا کارها بایستی جدی گرفته شود، افزود: قزوین جزو استان های انتهای جدول رشد جمعیت است و اگر این روند ادامه پیدا کند ما در آینده دچار مشکلات و مسایل زیادی می شویم که به سادگی قابل جبران نخواهد بود.

گفتنی است در این مراسم از ۱۴ معلمی که بیشتر از سه فرزند داشتند، تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha