برنامه تفصیلی سازماندهی و بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت بحران تدوین می‌شود

زاهدان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران سیستان‌ و بلوچستان گفت: برنامه تفصیلی سازماندهی و بکارگیری ظرفیت تشکل‌ها، داوطلبان و بخش خصوصی در مدیریت بحران‌ها تدوین می‌شود.

مجید محبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه بر اساس ابلاغ رئوس برنامه عملیاتی قرارگاه سلام در سال ۱۴۰۳ توسط سازمان مدیریت بحران کشور؛ به منظور سازماندهی و بکارگیری ظرفیت تشکل‌ها، داوطلبان و بخش خصوصی سیستان‌ و بلوچستان در مدیریت بحران تدوین می‌شود.
وی ادامه داد: با تصویب نهایی این برنامه از سوی سازمان به دستگاه‌های اجرایی متولی در استان ابلاغ خواهد شد و برای تمامی دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور، اعضاء کارگروه هماهنگی همکاری‌های مردمی و بخش خصوصی گروه هدف لازم‌ اجراست.
رئیس کارگروه هماهنگی همکاری‌های مردمی سیستان و بلوچستان هدف از اجرای این برنامه را استقرار نظام‌های قابل اطمینان آمادگی و ایمنی در بخش خصوصی و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود برای رویارویی با سوانح طبیعی و صنعتی بزرگ مقیاس در سطح ملی، منطقه ای و محلی برشمرد.

وی بخش خصوصی سازماندهی شده و آماده در تعامل با بخش دولتی جهت افزایش تاب آوری برای مواجهه با بحران‌ها را چشم انداز این برنامه عنوان کرد.
محبی در ارتباط با سه بخش اصلی ساختار برنامه تفصیلی قرارگاه سلام سیستان‌ و بلوچستان در سال ۱۴۰۳، اظهارکرد: بخش اول، ناظر بر کلیات و فرآیند تدوین برنامه است. بخش دوم، برنامه‌های جاری و مستمر در تحقق گام‌های پنج‌گانه پیاده‌سازی طرح را شامل می‌شود و بخش سوم، اقدامات و فعالیت‌های شاخص سال آتی را منعکس می‌کند.
وی ادامه داد: به منظور ورود بخش خصوصی به عرصه مدیریت بحران کشور، از طریق شناسایی، سازماندهی و به‌کارگیری ظرفیت‌های آن در مدیریت بحران سوانح طبیعی و صنعتی بزرگ مقیاس، «قرارگاه سلام» به استناد «قانون مدیریت بحران کشور» و در اجرای آئین‌نامه «سازماندهی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی، داوطلبان و بخش خصوصی در مدیریت بحران»، و با تکیه بر مسوولیت اجتماعی بنگاه‌ها در مدیریت بحران‌ها، در بستر سازمان مدیریت بحران کشور با راهبری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ملی، استانی و شهرستانی از تابستان سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، رئوس برنامه عملیاتی قرارگاه سلام در سالجاری بر اساس اسناد بالادستی توسط جمعی از مشاوران و مدیران ارشد سازمان مدیریت بحران کشور و اعضای کارگروه های هماهنگی همکاری‌های مردمی استان‌ها تهیه و تدوین شده و با ابلاغ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مبنای فعالیت قرارگاه سلام در استان‌ و دستگاه‌های مرتبط قرار خواهد گرفت.
وی ماموریت اصلی قرارگاه سلام در سیستان‌ و بلوچستان را ایجاد آمادگی مطلوب سازمانی و عملیاتی برای پاسخ به بحران از طریق برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی جهت استقرار نظام‌های قابل اطمینان آمادگی در بخش خصوصی، و همچنین توسعه مشارکت های مردمی برای تقویت مدیریت بحران جامعه محور از طریق برنامه ریزی و هماهنگی برای آموزش، سازماندهی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت بحران‌ها بیان کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha