۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85469720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حملات حزب‌الله دقیق است/ وضعیت خطرناک نیروهای مستقر در شمال

تهران- ایرنا- تحلیلگر نظامی صهیونیست به حملات دقیق حزب الله و مقاومت فلسطین به مراکز و نظامیان صهیونیست در شمال سرزمین های اشغالی اذعان کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از العهد، «امیر بوخبوط»، با اشاره به حملات کوبنده حزب الله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی گفت که حزب الله بار دیگر با ورود به لایه دفاعی نیروی هوایی این رژیم، آن را در ارتفاع نزدیک به زمین به چالش کشید و اقدام به ارسال پهپاد و شلیک موشک ضد تانک کرد و اهداف نظامی را در عمق سرزمین های اشغالی هدف قرار داد.

این تحلیلگر نظامی صهیونیست بیان کرد: حزب الله در برهه اخیر به رصد و پهپاد شناسایی برای جمع آوری اطلاعات و حمله روی آورده است.

وی افزود: نیروهای احتیاط که در مرزهای شمالی حضور دارند از رصد شبانه روزی خود خبر می‌دهند و اینکه در معرض خطر حزب الله قرار دارند.

بوخبوط اضافه کرد: حزب الله حملات بی برنامه انجام نمی‌دهد، بلکه همه حملات آن به زیرساخت‌های اطلاعاتی است. آنها محل حضور نیروهای ما را می‌دانند و اقدام به حمله می‌کنند. از زمان حادثه سخت در «عرب العرامشه» که نظامیان ما کشته شدند، گویا ما در حال بازی «رولت روسی» هستیم.

براساس بازی نام آشنای «رولت روسی»، یک گلوله در اسلحه رولور قرار می گیرد و با چرخاندن مخزن گلوله ها، مکان گلوله نامشخص می شود و طرف مقابل برای زنده ماندن یا مردن پس از شلیک ماشه، فقط باید به شانس اتکا کند.

وی همچنین با اشاره به کشته شدن چهار نظامی صهیونیست در منطقه «کرم ابوسالم»، آن را هشدار اطلاعاتی بزرگ قلمداد کرد.

این موضع تحلیلگر صهیونیست پس از سلسله عملیات های دقیق مقاومت فلسطین و لبنان بیان می شود که بر اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته یا زخمی شدند و بارزترین آن، عملیات مقاومت فلسطین در روز پنجم ماه مه ۲۰۲۴ (۱۶ اردیبهشت) در کرم ابوسالم بود که به هلاکت چهار نظامی صهیونیست و عملیات ششم ماه می ۲۰۲۴ (۱۷ اردیبهشت) حزب الله در «المطله» که به کشته شدن دو نظامی صهیونیست منجر شد.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز بتازگی اعلام کرد که حزب الله لبنان از ماه مارس تا آوریل ۲۰۲۴ (اسفند۱۴۰۲- فروردین۱۴۰۳)، حدود یک هزار و ۵۰۰ موشک و از ماه ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴(دی - بهمن۱۴۰۲) حدود ۸۷۰ موشک به سرزمین های اشغالی شلیک کرده است.

پیشتر هم سرهنگ «کوبی ماروم» از نیروهای احتیاط ارتش اشغالگر به رسانه صهیونیستی معاریو گفته بود: سران سیاسی از اتخاذ تصمیمات سخت در شمال از بیم درگیری تمام عیار خودداری ورزیده و ترس را برگزیده و ضعف نشان می‌دهند.

وی با اذعان به اینکه حزب الله موشک‌هایی در اختیار دارد که کل اراضی اشغالی را در تیررس خود دارد و توان هدف قرار دادن مراکز راهبردی را دارد، افزود: تهدید حزب الله نه فقط ارتش بلکه کل جبهه داخلی را در معرض خطر قرار می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha