۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱:۱۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85469563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی سازمان برنامه جهانی غذا از بسته شدن گذرگاه رفح

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱:۱۱
کد خبر: 85469563
نگرانی سازمان برنامه جهانی غذا از بسته شدن گذرگاه رفح

تهران-ایرنا- برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) با ابراز نگرانی از بسته شدن گذرگاه رفح و کرم شالوم هشدار داد که ذخایر فعلی این سازمان فقط یک تا چهار روز نیاز غذایی در رفح را پوشش می‌دهد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان برنامه جهانی غذا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، ضمن ابراز نگرانی از بسته شدن دو گذرگاه مهم انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار تحت محاصره غزه، نوشت که بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم انتقال کمک‌ها را با چالش مواجه کرده است.

سازمان برنامه جهانی غذا در این پیام هشدار داد که ذخایر فعلی این سازمان فقط یک تا چهار روز نیاز مردم را در مناطق رفح، دیرالبلاح و خان یونس پوشش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، رفح محل سکونت بیش از یک و نیم میلیون بی خانمان فلسطینی است که از زمان حملات رژیم صهیونیستی به غزه در آنجا پناه گرفته‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی تاکنون باعث شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۷۰۰ فلسطینی شده که عمدتا کودک و زن هستند و این حملات باعث بروز فاجعه انسانی در این منطقه شده است.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) بزرگترین سازمان بشردوستانه در جهان است که در مواقع اضطراری جان انسان‌ها را نجات داده و از کمک‌های غذایی برای ایجاد راهی به سوی صلح، ثبات و رفاه افراد در گذر از مناقشات، بلایا و تغییرات اقلیمی استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha