۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85468976
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

معلم نمونه کشوری گلستان: معلمی رویای کودکی‌ام بود

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴
کد خبر: 85468976
معلم نمونه کشوری گلستان: معلمی رویای کودکی‌ام بود

گنبدکاووس- ایرنا- «مرجان ارازیان» معلم نمونه استان گلستان از شهرستان مرزی مراوه‌تپه با بیان اینکه معلمی عشق ورزیدن است، گفت: معلمی رویای دوران کودکی‌ام بود که با پشتکار به این هدف رسیدم.

به گزارش ایرنا، «ارازیان» که توانست با خلاقیت و ارائه ایده‌ها و روش‌های نوین تدریس به عنوان نخستین معلم نمونه کشوری مراقب سلامت در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ انتخاب شود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهمترین علت این موفقیت را تلاش بی وقفه برای ارائه ایده‌های نو و دعای خیر دانش آموزانش عنوان کرد.

وی که فارغ التحصیل رشته بهداشت محیط است از کودکی رویای فعالیت در فضای آموزشی را در سر می‌پروراند و در نهایت بعد از چند سال حق التدریس بودن، از سال ۱۳۹۱ به عنوان معلم رسمی در آموزش و پرورش جذب شد.

ارازیان معلم دوره اول و دوم متوسطه در ۲ مدرسه شبانه روزی عشایری است؛ او معلمی را آرزوی کودکی خود دانست و گفت: از زمان کودکی که در روستای زادگاهم «یانبلاغ» بخش گلیداغ مراوه‌تپه زندگی می‌کردم به معلمی علاقه داشته و آرزویم حضور پای تخته سیاه و درس دادن به بچه‌ها بود.

وی اظهار کرد: شاگرد اول بودم و برای رسیدن به آرزوی معلمی بهترین نمره‌ها را گرفته و بزرگ شدن در خانواده ۱۱ نفره مانع حضورم در دانشگاه نشد اما سالی که آزمون سراسری دادم برخلاف تصورم تربیت معلم، پذیرش نداشت و برخلاف میل باطنی وارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته بهداشت محیط شدم.

معلم نمونه کشوری گلستان: معلمی رویای کودکی‌ام بود

این معلم با اشاره به آغاز فعالیت به عنوان معلم حق التدریسی در مدارس شهرستان مراوه تپه از سال ۱۳۸۷، خاطرنشان کرد: بعد سال‌ها تدریس در سال ۱۳۹۱ به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آمده و در هر سه مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه مشغول به فعالیت شدم.

وی که یک سال قبل از فارغ التحصیلی از دانشگاه ازدواج کرده و هم اینک صاحب ۲ فرزند است، تلفیق تجربه معلمی و حس مادرانه را چنین توصیف می‌کند: دخترم مائده در کلاس هشتم و پسرم محمدرفیع در کلاس اول درس می‌خوانند و بدون شک حس مادری باعث افزایش انگیزه‌ام برای موفقیت شاگردانم همانند فرزندانم شده است.

معلم نمونه کشوری گلستان: معلمی رویای کودکی‌ام بود

ارازیان افزود: معلمی در جامعه امروز تاثیرگذار بوده که نسل دغدغه مند را تربیت کرده تا این دانش آموزان بینش خوبی نسبت به مسائل دنیا داشته و حق را از باطل به درستی تشخیص دهند.

این مربی سلامت خاطرنشان کرد: مراقبان سلامت هم باید نسلی را تحویل جامعه دهند که نسبت به مسائل زیست محیطی، سبک زندگی سالم و سایر موضوعات بهداشتی و سلامتی دغدغه داشته باشند و برای حفظ محیط زیست تلاش کنند.

وی گفت: از سال ۱۳۸۷ تاکنون در حد توان در ارتقا فرهنگ سلامت، تغذیه سالم، سبک زندگی درست، مسائل محیط زیستی تلاش کردم و در کلاس‌هایم سعی در تربیت نسل تراز انقلاب دارم.

ارازیان افزود: برای شرکت در فرآیند انتخاب معلم نمونه در کشور باید مستندات عملکرد خود در بخش‌های مختلف روش تدریس، طرح درس، مهارت در فناوری و تحقیق را تهیه و در سایت آموزش و پرورش بارگزاری کرد تا در سطح مدرسه، منطقه، استان و در نهایت کشور توسط داوران مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش برای ارائه بهترین شیوه‌های زندگی سالم همسطح با دیگر معلمان استان باعث شد تا به عنوان نخستین مراقب سلامت نمونه کشوری انتخاب شوم.

این معلم دیدار با رهبری را بزرگترین افتخار خود دانست و گفت: دیدار با رهبر معظم انقلاب آرزوی خیلی از معلمان است که بنده به عنوان یکی از آنان به لطف موفقیت در کشور به این آرزو دست یافتم.

آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه با افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت، ۱۴ هزار و ۶۰۰ دانش آموز و هزار و ۳۰ فرهنگی دارد.

شهرستان مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۱۰ روستا در گستره سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha