۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85468917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل پنجمین مرحله رهاسازی پساب نیروگاه فوکوشیما در اقیانوس آرام

تهران- ایرنا- دولت ژاپن از تکمیل موفق پنجمین مرحله رهاسازی پساب نیروگاه فوکوشیما دای‌ایچی به اقیانوس آرام خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو نیوز، با اعلام رسمی تکمیل پنجمین مرحله رهاسازی پساب نیروگاه فوکوشیما دای‌ایچی به اقیانوس آرام، شرکت توکیو الکتریک (TEPCO) که مسئولیت این عملیات را برعهده دارد اعلام کرد که در این مرحله حدود ۷ هزار و ۸۰۰ تن آب تصفیه شده به دریا ریخته شده است.

این شرکت انتظار دارد در طول یک سال مالی، ۵۴ هزار و ۶۰۰ تن آب را در اقیانوس تخلیه کند.

این شرکت ژاپنی با بیان اینکه هیچ ماده غیرطبیعی تریتیوم در آبهای مجاور شناسایی نشده است، افزود: قبل از رهاسازی آب‌های آلوده رآکتور اتمی فوکوشیما به دریا از مسیر یک سیستم پیشرفته پردازش مایع عبور می کند که بیشتر رادیونوکلئیدها را جدا از تریتیوم حذف می‌کند.

توکیو الکتریک همچنین زمان‌بندی ششمین دور رها سازی آب را در اواخر ماه می یا در ماه ژوئن انجام دهد.

وقوع سونامی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری ساحل شمال شرقی ژاپن که در سال ۲۰۱۱ رخ داد، نیروگاه فوکوشیما دای‌ایچی را تخریب کرد.

بر همین اساس، دولت ژاپن بیش از یکصد تن آب به نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما داییچی در ژاپن وارد می‌کرد تا بتواند پس از این فاجعه هولناک، قلب این رآکتور را خنک نگاه دارد. اما با توجه به اینکه این نیروگاه ظرفیت این همه آب را نداشت، دولت توکیو تصمیم گرفت که آب‌های نگهداری شده برای خنک کردن این رآکتور را با استانداردهای ایمنی هسته‌ای به اقیانوس آرام رها کند که این امر مورد اعتراضات همسایگان این کشور قرار گرفت.

بر همین اساس، رهاسازی فاضلاب رادیواکتیو از سوی ژاپن برای اولین بار در اوت سال گذشته میلادی (مرداد) با وجود مخالفت کشورهایی مانند چین آغاز و تا آخر سال مالی ۲۰۲۳، ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن آب آلوده رادیواکتیو تخلیه شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha