فلسفی: مجلس دوازدهم عملیات وعده صادق در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را اجرایی می کند

تهران- ایرنا- عضو فهرست انتخاباتی امنا به‌روز نبودن مصوبات را از معایب مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از کارهایی که در مجلس دوازدهم انجام خواهیم داد تغییر ساختار مجلس است.

به گزارش ایرنا،همایش مردمی ائتلاف امنا برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور ابوالقاسم جراره، پیمان فلسفی، صالح اسکندری، ریحانه اخلاقی، بیژن نوباوه از نامزدهای این ائتلاف در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم قبرگزار شد.

پیمان فلسفی از اعضای لیست امنا برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این همایش طی سخنانی با بیان اینکه «برای مجلس دوازدهم برنامه‌هایی در قالب فهرست امنا داریم»، اظهار کرد: و در تلاشیم که با رویکردی جدید و تحول گرایانه هم در فضای داخلی مجلس و هم در خروجی‌های مجلس تغییر و تحول ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: مجلس دوازدهم باید با مجالس قبلی تفاوت داشته باشد چراکه فضای جدیدی است و دستاوردهای انقلاب ما نیز کم نبوده است؛ آخرین دستاورد کشور در حوزه دفاعی و امنیتی بود که با عملیات وعده صادق محقق شد؛ باید وعده‌های صادق دیگر در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیز محقق شود. در حوزه اقتصادی هنوز به جایگاه شایسته ملت شریف ایران نرسیدیم.

ابوالقاسم جراره روز دوشنبه در همایش مردمی ائتلاف امنا برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی نعمتی بود که خداوند به ما عطا کرده است. با همه دغدغه‌ها و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد و شما گله‌مند باشید؛ این‌ها همه درست است اما حتما باید نیمه پر لیوان را هم ببینیم از این بابت خدا را شاکریم.

دبیرکل شریان اضافه کرد: آن چیزی که در چند سال اخیر مورد اجحاف قرار گرفته، بیانات حضرت آقاست. چندین سال است که ایشان شعار سال را اقتصادی اعلام می‌کنند.

جراره با بیان اینکه چندین قانون ‌مصوب در حوزه اقتصادی داریم که بلاتکلیف مانده است، ادامه داد: نگرانی مردم در این زمینه باید رفع شود و ما برای این مساله راهکار داریم.

وی نظارت بر اجرای قانون را یکی از وظایف اصلی مجلس دانست و تصریح کرد: در این زمینه ضعف جدی داریم. این‌ها دغدغه مردم است که وقتی می‌بینند در این کشور ظرفیت وجود دارد اما جوانان ما به دلیل برخی رفتارها نگران آینده خود هستند.

جراره تأکید کرد: زمانی دل مردم روشن می‌شود که جوانان امیدوار شوند. مجلس شورای اسلامی باید تلاش کند آن چیزی که حق مردم و برای این مردم است، اتفاق بیفتد.

نوباوه: ساختار مجلس را تغییر می‌دهیم

بیژن نوباوه وطن در ادامه گفت: در مجلس باید به این سمت برویم که کار اجرایی وظیفه دولت است و مجلس هم وظیفه تقنینی و نظارتی دارد. در برخی از شهرستان‌ها از نماینده انتظار دارند برای حوزه انتخابیه کار اجرایی انجام دهد. این تفکر باید اصلاح شود که تا حدی صورت گرفته است.

عضو فهرست انتخاباتی امنا، اضافه کرد: گاهی بعضی از قوانین در مجلس مورد قبول شما نیست چون به‌روز نیست. امروز مساله فضای مجازی مثل اجتهاد در اسلام است. مجلس کارآمد مجلسی است که به نیاز روز نگاه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در مجلس انجام خواهیم داد، تغییر ساختار مجلس است.

باید عدالت آموزشی در تمام نقاط کشور اجرا شود

همچنین ریحانه اخلاقی عضو فهرست ائتلاف امنا در ادامه این همایش گفت: سالهاست به دلیل اینکه توفیق دارم کنار فرزندان شما باشم، مشکلات زیادی را احصا کرده‌ام. درست است که در کشور مشکلات اقتصادی، اجتماعی، معیشت، ازدواج و … داریم، اما باید آموزش را طوری پیش ببریم که زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشیم.

عضو فهرست ائتلاف امنا تصریح کرد: کسانی که داعیه‌دار آموزش در کشور هستند، باید نواقصی که در آموزش و پرورش وجود دارد رفع کنند. باید عدالت آموزشی در تمام نقاط کشور اجرا شود. چرا فرزندان خانواده‌های ساکن در نقاط دور افتاده کشور، از دانش‌آموزان متمول عقب بمانند؟ این نشان‌دهنده عدم برقراری عدالت آموزشی است.

اخلاقی ادامه داد: زمانی برای بالاترین منصب‌های این مملکت از معلمانی چون شهید رجایی و باهنر استفاده می‌کردند اما امروز اینگونه نیست. شاید مشکلات معیشتی باعث شده است که معلمان به این مسائل فکر نکنند.

سخنگوی شریان با اشاره به کاستی‌های جامعه ایثارگران، گفت: ایثارگران از بالاترین جایگاه برخوردارند. با وجود اینکه تعداد زیادی ندارند اما بیشترین آسیب را دیدند و احصای قوانین متناقض و اصلاح آنها از برنامه‌های آنی مجلس دوازدهم خواهد بود. برای انتخاب نماینده اصلح تلاش کنید که به سمت بهبود حرکت کنیم.

قبله تهران از پایتخت جداشدنی نیست/ استفاده از تجارب اروپا برای ساماندهی اتباع

صالح اسکندری عضو دیگر فهرست انتخاباتی امنا در این همایش با اشاره تنگی معیشت کارگران گفت: در مجلس دوازدهم موضوعات مربوط به کارگران در اولویت قرار خواهد گرفت. ۴ سال از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد. امسال در دولت درحال تدوین لایحه‌ای برای تغییر قانون کار هستند. آیا مجلس نباید زودتر از این برای اصلاح اقدام می‌کرد؟ یکی از برنامه‌های مجلس آینده اصلاح قانون کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجلس ما دستورکارها را نمی‌شناسد و به جای اینکه معیشت مردم را در اولویت قرار دهد، موضوعات دیگر را بررسی می‌کند. این موضوع نیازمند اصلاح است.

اسکندری با اشاره به حضور اتباع دیگر کشورها در ایران، گفت: باید از تجارب کشورهای اروپایی برای ساماندهی اتباع استفاده کنیم. شهرری، ورامین و … تعداد زیادی از برادران و خواهران افغانستانی را در خود جای داده است که نیازمند ساماندهی است.

عضو فهرست امنا با بیان اینکه قبله تهران از تهران جداشدنی نیست، ادامه داد: همانطور که وزیر کشور تاکید داشته است، باید به مسائل و مشکلات شهرری و دیگر شهرها رسیدگی کرد. شریان نیز دفاتری را برای ارتباط نزدیک با مردم این مناطق راه‌اندازی خواهد کرد.

در ادامه این همایش، ابراهیم عزیزی دیگر عضو لیست امنا برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: برنامه هفتم توسعه پیشرفت که بر اساس سیاست‌ های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری تصویب شده، نباید مانند برنامه‌های سابق بصورت ناقص اجرایی شود.

وی تأکید کرد: راهبرد ما در مجلس دوازدهم اجرای کامل برنامه هفتم است و حاضران در لیست امنا افرادی هستند که می‌خواهند فرمایشات آقا را بصورت صددرصد صحیح و به موقع اجرا کنند.

سید مرتضی محمودی یکی از نامزدهای لیست امنا نیز گفت: در این همایش با بیان اینکه سالها در شهر ری مشغول فعالیت های مذهبی و دینی بودم گفت: من دارای دکترای سیاستگذاری عمومی و متخصص حوزه مسکن و شهرسازی و عمران هستم.

وی اضافه کرد: درصورت حضور در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون عمران مجلس، حقوق مردم را پیگیری کرده و نقایص گذشته را جبران می‌کند.

محمودی افزود: مردم ما شرافت و عزت بلندی دارند و مردم طلبکار و مسئولان بدهکار مردم هستند.

همایش مردمی ائتلاف امنا برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور تعدادی از نامزدهای این ائتلاف در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم آغاز شد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha