موسوی: با سناریوسازی از صحنه انتخابات کنار نمی‌رویم

تهران- ایرنا- دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب(امنا) با رد برخی شایعات درباره ائتلاف «امنا و رزما»، تاکید کرد: امنا بر اساس مبانی محکم اعتقادی و سیاسی شکل گرفته و اگر قرار بود با این هجمه‌ها و سناریوسازی‌ها از میدان به در برود اصلا وارد انتخابات نمی‌شد.

سید نظام‌الدین موسوی روز دوشنبه در حاشیه نشست انتخاباتی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب(امنا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: بداخلاقی‌های انتخاباتی همیشه وجود داشته است. برخی از کسانی که در این انتخابات نتوانستند به اهدافشان دست یابند پدرخوانده‌هایی بودند که ائتلاف امنا برابر آنها ایستاد و تسلیم فرامین آنها نشد. آنها از نتیجه انتخابات ناراحتند و دنبال جبران شکست هستند. آنها وقتی استقبال مردم از امنا را می‌بینند، با تخریب و پول پاشی به افراد پروژه‌بگیر علیه امنا جوسازی می‌کنند.

دبیر ائتلاف امنا درباره اظهارات الله‌کرم دبیرکل رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی در رد شایعه اختلاف اعضای رزما برای پیوستن به امنا، افزود: بهانه‌ای که آوردند خنده‌دار است. از تعداد زیادی نامزد به لیست ۳۰ نفر رسیدیم که عده‌ای در دور اول راهی مجلس شدند و ۱۵ نفر از نامزدها هم به دور دوم رفتند. اتفاق جدیدی نیافتاده که عده‌ای درباره داوطلبان امنا سناریوسازی کنند.

موسوی تاکید کرد: امنا براساس مبانی محکم اعتقادی و سیاسی شکل گرفته است. اگر قرار بود با این هجمه‌ها از میدان به در برویم اصلا وارد انتخابات نمی‌شدیم. قبل از ورود به انتخابات زیر سنگین‌ترین هجمه‌ها بودیم عده ای نمی‌خواستند امنا وارد انتخابات شود که نترسیدیم.

وی اضافه کرد: الان هم کسانی که فکر می‌کنند با تخریب و بداخلاقی می‌توانند امنا را تضعیف کنند آب در هاون می کوبند. مردم نشان دادند آگاه تر از این هستند که با این تخریب‌ها در تصمیم خود برای تحول در مجلس تغییر ایجاد کنند.

حسین الله‌کرم امروز با رد برخی شایعات درباره انتقاد برخی از اعضای حزب رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی درباره حضور در لیست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب(امنا) و انتشار لیست جداگانه، گفت: هرگونه بیانیه، اعلام مواضع رسمی و اظهارنظر رزما فقط با سربرگ، مهر و امضای اینجانب به عنوان دبیرکل قابل قبول است.

وی همچنین شایعات اخیر را بداخلاقی و دوری از تقوای بعضی از پدرخواندگان شکست خورده عنوان کرد و همه را رعایت به تقوا در رقابت‌های سیاسی توصیه کرد.

همچنین محمدرضا میرشمسی رییس هیأت اجرایی ائتلاف امنا در این باره گفت که برخلاف شایعه مطرح شده مبنی بر عدم حمایت رزما از امناء به استحضار می‌رساند: ملاک تایید نامزدها در این ائتلاف تاییدیه از جانب شورای نگهبان و بررسی‌های دقیق امناء است و نه افراد کم اطلاع و رقبای بد اخلاق. همچنین رزما همانند بقیه اضلاع، محکم از لیست ۱۶ نفره دفاع می‌کند. همچنین هیچ دعوایی در امناء وجود ندارد.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha