۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۶
کد خبر: 85466881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوشنویسان مشهدی محروم از مکان ثابت برای آموزش هستند+فیلم

مشهد-ایرنا- رییس دفتر انجمن خوشنویسان ایران در مشهد گفت: آموزش در یک مکان ثابت برای هنرآموزان خوشنویسی یک نیاز ضروری برای این رشته هنری است که اکنون خوشنویسان مشهدی از آن محروم هستند.

حسین قائمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر انجمن خوشنویسان ایران در مشهد دفتری در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) دارد که برای امور اداری استفاده می شود، لذا مکان ثابتی برای ارایه آموزش و برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه هنرجویان وجود دارد و مکان فعلی به صورت استیجاری است.

وی ادامه داد: اغلب مراکز استانهای دیگر کشور ساختمان مستقل برای انجمن خوشنویسان ایران در اختیار دارند، علت آن است که انجمن خوشنویسان ایران تنها مرکز قانونی متولی کار خوشنویسی است که گواهی قانونی مورد تایید دستگاه های دولتی به هنرجویان ارایه می دهد در حالی که هیچ یک از رشته های هنرهای تجسمی چنین گواهی را نمی دهند.

رییس دفتر انجمن خوشنویسان ایران در مشهد بیان کرد: انجمن خوشنویسان ایران به جز مشهد ۱۴ شعبه دیگر در خراسان رضوی دارد اما مشهد از بیشترین خوشنویسان برخوردار است، ۱۷ خوشنویس دانش آموخته از این انجمن رتبه استادی دارند که از این حیث مشهد بعد از تهران، بیشترین اساتید خوشنویسی را دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ هنرجو در دوره های آموزشی دفتر انجمن خوشنویسان ایران در مشهد در حال آموزش هستند، این انجمن از ۴۰ مدرس برخوردار است که مدرک استادی یا فوق ممتازی در رشته خوشنویسی دارند.

قائمی به توان بالای هنرجویان و هنرمندان خوشنویسی این شهر اشاره و بیان کرد: یکی از خوشنویسان مطرح شهر «فاطمه مشکی باف مقدم» است که در آزمون اخیر خوشنویسان ایران رتبه نخست کشور را بدست آورد و در آزمون پارسال نیز نمره کامل را کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: انجمن خوشنویسان ایران ۳۴۰ شعبه در داخل و خارج از کشور دارد و در قالب آزمون های سراسری به صورت متمرکز سه مرتبه در سال در سطوح مقدماتی تا فوق ممتازی و استادی برگزار می شود.

به گفته وی، درجه ممتاز انجمن خوشنویسان ایران معادل مدرک کارشناسی و درجه فوق ممتاز آن معادل کارشناسی ارشد و درجه استاد تمامی انجمن معادل دکتری است.

رییس دفتر انجمن خوشنویسان ایران در مشهد با اشاره به تلاش خوشنویسان برای اختصاص مکان ثابتی ویژه آموزش به هنرجویان گفت: پیگیریهایی برای اختصاص یک ساختمان توسط شهرداری مشهد به این انجمن انجام گرفت،تا به صورت اجاره طولانی مدت در اختیار انجمن قرار گیرد اما میسر نشد، از آستان قدس رضوی نیز پیگیریهایی انجام گرفت اما به نتیجه نرسید.

قائمی افزود: انجمن خوشنویسان ایران در تهران مکانی را در قالب زمین های ۹۹ ساله دریافت کرده که اکنون ۲۵ سال از زمان استقرار انجمن در ساختمان مورد نظر می گذرد، پیشنهاد انجمن خوشنویسان برای مشهد نیز آن بود که زمین یا مکانی به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار این انجمن گذاشته شود تا هنرمندان حمایت مسوولانه از این هنر را احساس کنند.

وی با اشاره به مهاجرت خوشنویسان مشهدی به تهران و یا کشورهای دیگر بیان کرد: تاکنون هنرمندان مطرح خوشنویسی بسیاری از مشهد به خارج از کشور مهاجرت کرده اند، بیشتر هنرمندان نیز پیشرفت را در مهاجرت می بینند که این موضوع از عدم حمایت مسوولان و تامین حداقل امکانات برای هنرمندان نشات می گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha