۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85466525
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

ذبح قربانی به شکرانه بارش باران در همدان

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85466525
ذبح قربانی به شکرانه بارش باران در همدان

همدان- ایرنا- اهالی روستای «اَبَرو» از توابع بخش مرکزی شهر همدان به شکرانه نزول رحمت الهی اقدام به ذبح ۲ راس گوساله و توزیع گوشت آن بین مردم کردند.

دهیار روستای «اَبَرو» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ذبح قربانی و توزیع گوشت آن بین مردم سنتی چندین ساله است که اهالی این روستا از روزگارهای گذشته با هدف شکرگزاری از نعمات الهی که خداوند بر این مردم ارزانی داشته انجام دادند.

محمدعلی بختیاری افزود: امسال نیز با توجه به بارش رحمت الهی و پر آب شدن چشمه ها، رودخانه ها و سرسبزی طبیعت با مشارکت اهالی روستا ۲ راس گوساله قربانی و گوشت آن بین همه ساکنان توزیع شد.

وی گفت: روستای «اَبَرو» با یک هزار و ۱۰۰ خانوار و چهار هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت در هفت کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر همدان قرار دارد.

دهیار روستای «اَبَرو» اضافه کرد: قدمت این روستا مستند به شجره نامه موجود در امامزاده اسماعیل ۸۵۰ سال است و وجه تسمیه این روستا یعنی نام آب برگرفته از وفور آب در بالا دست این روستا است.

بختیاری افزود: ۱۷۰ نوع گیاه داروی و خوراکی در این روستا می روید و طبیعت بکر و کم نظیر روستای «اَبَرو» و اتصال آن به دامنه الوند موجب شده همه ساله میزبان طبیعت گردان شود.

وی گفت: بافت این روستا پلکانی بود که طرح هادی در سال ۱۳۶۳ در آن اجرا شد همچنین نیمی از اهالی این روستا ترک زبان و ۵۰ درصد مابقی «لری بختیاری» هستند.

وی بیان کرد: باغبانی، دامداری و کاسبی سیار از مشاغل اهالی این روستا است و از عمده محصولات این روستا می توان به گردو، زردآلو و گیلاس اشاره کرد.

 به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان موج گسترده بارش ها را در همدان با فعالیت سامانه جدید بارشی از فردا (دوشنبه) در اکثر نقاط استان شاهد خواهیم بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha