۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبر: 85464165
T T
۲۲ نفر

برچسب‌ها

رقابت‌های فوق هیجانی گزینشی المپیک؛ نبرد گوش‌شکسته‌ها در بسفر
امیرحسین زارع

تهران - ایرنا - اتحادیه جهانی با انتشار عکس امیرحسین زارع دارنده مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جهان نوشت: مرحله پایانی و هیجانی گزینشی برای حضور در المپیک پاریس روزهای ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اتحادیه جهانی کشتی، نبرد هفته آینده در بسفر که ششمین و آخرین رویداد در تقویم انتخابی المپیک است، تکلیف همه ۲۸۸ بلیت پاریس ۲۰۲۴ را مشخص خواهد کرد.

تفکیک سهمیه‌ها برای پاریس ۲۰۲۴ به این شرح است:

در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد ۳۰ سهمیه کشتی آزاد، ۳۰ سهمیه کشتی زنان و ۳۰ سهمیه کشتی فرنگی جمعا ۹۰ سهمیه توزیع شد. تیم ملی ایران در این پیکارها در کشتی فرنگی ۴ و در آزاد سه سهمیه گرفت.

مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای که در چهار قاره (آمریکا، اروپا، آفریقا - اقیانوسیه و آسیا) برگزار شد که ۱۲ سهمیه در کشتی آزاد، ۱۲ سهمیه کشتی زنان و ۱۲ سهمیه کشتی فرنگی در مجموع ۳۶ سهمیه توزیع شد.

در منطقه آسیا، این پیکارها اواخر اردیبهشت ماه در بیشکک قرقیزستان برگزار شد که تیم ملی کشتی فرنگی با ۲ سهمیه‌ای که امین کاویانی‌نژاد و علیرضا مهمدی در وزن‌های ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم گرفتند، ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی را در المپیک کامل کردند.

تیم ملی کشتی آزاد نیز ۲ سهمیه از سوی یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در وزن‌های ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم گرفت تا تعداد سهمیه کشتی آزاد به ۵ برسد. احمدمحمد نژادجواد در وزن ۵۷ کیلوگرم از کسب سهمیه بازماند تا علیرضا سرلک به عنوان نماینده کشورمان برای کسب ششمین سهمیه کشتی آزاد راهی استانبول ترکیه شود.

در استانبول ترکیه نیز در هر یک از رشته‌های کشتی آزاد ۱۸ سهمیه و در مجموع ۵۴ سهمیه توزیع خواهد شد که با اتمام این پیکارها در هر یک از رشته‌ها که دارای ۶ وزن المپیکی هستند ۹۶ کشتی‌گیر و در مجموع ۲۸۸ نفر سهمیه المپیک خواهند گرفت.

در کشتی سهمیه به کشور داده می‌شود و فدراسیون و یا کمیته ملی المپیک کشورها هستند که نماینده خود را برای حضور در المپیک مشخص می‌کنند. به عنوان مثال دیوید تیلور (ایالات متحده آمریکا) با قهرمانی در پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ بلگراد، سهمیه المپیک گرفت اما در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشورش با شکست مقابل آرون بروکس از حضور در المپیک پاریس بازماند.

در رقابت‌های گزینشی المپیک در پاریس، سه سهمیه در هر وزن المپیکی (کشتی آزاد، زنان و فرنگی) توزیع خواهد شد. علاوه بر ۲ نفر فینالیست، مبارزه پلی‌آف بین نفرات راه یافته به دیدار رده‌بندی برگزار و نفر برنده، سومین سهمیه المپیک را خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha