۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85463684
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه مونوریل قم جزو اهداف و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم بود که شخص رییس جمهور پیگیری آن را دنبال می‌کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمد آقامیری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه مونوریل و متروی قم اظهار کرد: بعد از برگزاری جلسات متعدد با مدیران کشوری و استان مقرر شد مرحله نخست مونوریل قم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این پروژه در این مرحله که حدود ۴/۷ کیلومتر است بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و دولت سیزدهم عزم جدی خود را بر این گذاشته تا در نزدیک‌ترین زمان ممکن مونوریل را در اختیار استان بگذارد.

استاندار قم تصریح کرد: در طول چند ماه حضور بنده در مدیریت استان موضوع مونوریل با توجه به اهتمامی که آیت الله رییسی به آن داشتند جزو اولویت‌ها قرار گرفته و جلسات مختلفی با حضور کارشناسان، شورای اسلامی شهر و شهرداری در این راستا برگزار شد.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مسوولین مربوطه در استان امروز به همدلی و نظر مشترکی درخصوص تکمیل مونوریل رسیده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین گفت:  دولت سیزدهم برای پروژه متروی قم یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و یک‌هزار میلیارد تومان نیز برای مونوریل تخصیص داده و این گام اولی می باشد که برداشته شده است.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است موضوعات حمل و نقل داخل شهر را به هر روش ممکن حل کند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که در زمان‌بندی ۶ یا هفت ماه آینده اولین رام قطار برای متروی استان را تامین کنیم. وی انجام مقدمات لازم برای این امر را مستلزم بر طرف شدن موانع ارزی دانست و افزود: خرید واگن جزو واردات محسوب می‌شود که پیگیری‌ها دراین خصوص انجام شده و امید داریم این مسئله در کوتاه‌ترین زمان حل شود.

در بازدید استاندار قم از پروژه‌های مترو و مونوریل قم،  سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم به همراه مدیرعامل سازمان قطار شهری حضور داشتند.  

به گزارش ایرنا، اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است. در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مصلای قدس در نظر گرفته شده است.

خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha