معاون وزیر صمت: لازمه جهش تولید، صادرات است

تهران- ایرنا- معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه لازمه جهش تولید صادرات است باید ظرفیت‌های تولید افزایش پیدا کرده و موانع صادراتی رفع شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدمهدی برادران امروز چهارشنبه در آیین اختتامیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) اظهار داشت: ظرفیت توانمندی‌ها در این نمایشگاه نمایش داده شد فرصت‌های تجاری را به نمایش گذاشتیم که طبق گفته شرکت‌کنندگان وعده صادق ۲ رقم خورد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۰۰ تجار و بازرگان از ۸۸ کشور در این نمایشگاه حضور داشتند پیمان‌های خوبی بسته شد در مجاورات این نمایشگاه بازدیدهایی از کارخانه‌ها در استان‌های تهران، اصفهان و شیراز صورت گرفت.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست‌های تسهیل صادراتی وزارت صمت گفت: به‌ازای گروه‌های کالایی، برنامه تولید را بر اساس رشد صادرات مشخص کرده‌ایم؛ چراکه بهره‌برداری از ظرفیت کارخانه‌ها به افزایش تولید منجر می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت کردن از برترین صادرکنندگان بودند این نشان می‌دهد هدف‌گذاری‌های درستی داشته‌ایم

برادران با اشاره به حمل و نقل و تبادلات مالی گفت: موضوع حمل و نقل اگر حل نشود به توفیقات صادراتی دست نخواهیم یافت دبیرخانه این نمایشگاه تعطیل نشود تا مشکلات صادراتی کشور دنبال شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار صادرات کرده‌ایم که این آمار ثبت شده بود؛ اما طبق گفته تجار مبلغ صادرات بیشتر از این رقم‌ها بوده است.

صادرات باید به ۶۰ میلیارد دلار برسد

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این مراسم اظهار داشت: تقاضا و تبادل کالاها در کشورها منجر به صادرات می‌شود که این نیازمند فراهم سازی سازوکارهای شبکه است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین کار از صادرات پرداختن به مباحث تامین و تبادل مالی بین کشورهاست که باید زنجیره تامین مالی مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همه حوزه‌ها به ویژه خودروسازان و قطعات خودرویی می‌توانند با حضور در نمایشگاه‌ها توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه صنعتگران شجاع باید وارد عرصه صادرات شوند گفت: اکنون شرکت‌های خصوص توانمند هستند.

آقامحمدی بیان داشت: سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار صادر داشتیم که باید صادرات به ۶۰ میلیارد دلار برسد در این زمینه باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha