۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85459653
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رکورد جوجه ریزی در مازندران شکسته شد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85459653
رکورد جوجه ریزی در مازندران شکسته شد

ساری-ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از ثبت بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان خبرداد و گفت‌: با ثبت این رقم، مرغداری های استان از این حیث در کشور رکورد زدند.

عباس حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم میزان جوجه ریزی مرغداری های مازندران در فروردین ماه سال‌جاری است که علاوه بر ثبت رکورد جدید نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده های مورد نیاز مرغداران در مازندران و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳۰ هزار ریال در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در استان خواهیم بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت:‌ روزانه بیش از ۱۵۰تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری می شود و نیز در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد استان بدون محدودیت و با قیمت ۸۴۵ هزار ریال خریداری می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۸۴۶ تن گوشت مرغ منجمد خریداری و در سردخانه های استان ذخیره سازی شده است تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار، عرضه شود.

رکورد جوجه ریزی در مازندران شکسته شد

طبق آمار استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۱۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

بررسی تاریخی آماری از جوجه ریزی در مازندران نشان می دهد که میزان جوجه ریزی مزارع مرغ گوشتی استان از ۱۳.۸ میلیون قطعه در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به ۱۵.۷ میلیون قطعه در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رسید، در واقع این مقدار جوجه ریزی برای اولین بار در دوران قبل و بعد از انقلاب در استان اتفاق افتاد. اما در مهرماه امسال با افزایش حدود ۲۵۰ هزار قطعه ای رکورد جدید جوجه ریزی در یک ماه به ثبت رسیده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha