۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85452849
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ورود بیش از ۷۶ هزار کامیون به سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: کل ناوگان ورودی به سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی استان در سال گذشته ۷۶ هزار و ۴۰۵ کامیون بوده‌ است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، حسین زارعی روز دوشنبه بیان کرد: صادراتی که سال ۱۴۰۲ از سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی استان در بخش سوختی انجام شد به تعداد ۱۳۳ هزار و ۱۸ کامیون و متفرقه باری با ۲۸ هزار و ۹۶۰ کامیون بود.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۶۴ کامیون ترانزیت را انجام دادند و ۱۷۱ فقره بارگیری از سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی انجام شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تاسیس منطقه تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۲۳۷ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برای تجهیز و آماده سازی در سایت مرکزی هزینه شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای فعالیت تاکنون چهار هزار و ۸۲۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برای تجهیز و آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی استان در سایت مرزی ماهیرود هزینه شده است.

زارعی بیان کرد: در راستای احداث واحدهای تولیدی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکنون ۶۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی گفت: از ابتدای عملیاتی شدن این منطقه تاکنون در ۲ سایت مرکزی و مرزی منطقه ویژه اقتصادی ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم همچنین ۲ هزار و ۹ نفر در واحدهای مستقر در این سایت‌ها شاغل شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار و ۱۳۹ نفر در منطقه ویژه اقتصادی شاغل هستند افزود: سال گذشته در بخش‌های تولید هیدروکربن سبک و سنگین، تولید سیستم‌های تهویه مطبوع، تولید گازوئیل از ضایعات قیر، تولید و مونتاژ بردهای الکترونیکی، ذخیره سازی مشتقات نفتی سنگین فعالیت شده است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان دارای مرز مشترک است و چهار بازارچه مرزی دارد.

فعال‌ترین مرز استان در سال‌های اخیر مرز ماهیرود شهرستان سربیشه بوده که سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha