بیش از ۳۹ هزار داوطلب در کرمانشاه نوبت اول کنکور باهم به رقابت می‌پردازند

کرمانشاه- ایرنا- مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری نوبت اول کنکور در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه (پنجشنبه و جمعه) هفته جاری در استان خبر داد و گفت: در این نوبت ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در ۱۴ حوزه امتحانی باهم به رقابت می‌پردازند.

«اسماعیل میرزایی‌قلعه» روز یکشنبه به ایرنا افزود: از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند.

به گفته وی ۱۴ حوزه امتحانی در سطح شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان برای برگزاری آزمون سراسری در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: دوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی ، ۳۴ درصد در رشته علوم انسانی، هفت درصد در رشته ریاضی، پنج درصد زبان خارجی و ۲ درصد در رشته هنر شرکت کرده‌اند.

میرزایی‌قلعه زمان آزمون رشته‌های علوم انسانی و ریاضی را صبح روز پنجشنبه ساعت هشت و رشته‌های زبان‌های خارجی و هنر را بعد از ظهر همین روز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد.

وی همچنین زمان امتحان کنکور رشته تجربی را روز جمعه ساعت هشت صبح عنوان کرد.

حوزه های امتحانی

مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی حوزه های امتحانی رشته های ریاضی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه را شامل ۱۲ حوزه دانشگاه رازی ؛ ۲ حوزه دانشگاه صنعتی، چهار حوزه دانشگاه آزاد اسلامی و ۲ حوزه در دانشگاه پیام نور بیان کرد.

میرزایی‌قلعه؛ آزمون امتحان رشته های هنر و زبان خارجی را صرفاً در هفت حوزه دانشگاه رازی دانست.

وی همچنین آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، پنج حوزه در دانشگاه فنی حرفه‌ای، چهار حوزه در دانشگاه پیام نور، و هشت حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.

به گفته مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه کل ظرفیت دانشگاه رازی ۳۵ هزار نفر است و این دانشگاه از تمام ظرفیت خود در ۱۲ حوزه برای صبح پنجشنبه و جمعه استفاده کرده است.

هشت حوزه دانشگاه رازی پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه مجتمع کلاسی دانشکده اقتصاد، دانشکده ادبیات، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و چهار حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشکده دامپزشکی دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.

در مجموع در کل کشور یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در تمام رشته‌ها داوطلب هستند که از این تعداد ۶۳ درصد زن و ۳۷ مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌ همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه سوم اردیبهشت تا روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha