۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85442459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیگیری گزارش ایرنا؛ آب به آبادی رسید

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85442459
پیگیری گزارش ایرنا؛ آب به آبادی رسید

بیرجند - ایرنا - عملیات آبرسانی به روستای "کلاته حسین" شهرستان بیرجند در پی گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از این روستا و اقدام مسئولان استان به اتمام رسید و کام مردم با رسیدن آب سالم و بهداشتی شیرین شد.

به گزارش ایرنا، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که یکی از اهالی روستای "کلاته حسین" از توابع بخش مرکزی بیرجند برای پیگیری و انعکاس مشکلات کم آبی روستایشان با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی ارتباط تلفنی برقرار کرد.

خبرنگار ایرنا عصر همان روز برای بررسی موضوع کم‌آبی در این روستا و روستای همجوار از جمله "یکه درخت" عازم این روستا شد و گزارش آبادی‌های بدون آب انتشار یافت.

پس از انتشار این گزارش و انعکاس آن در سایر رسانه‌ها استاندار خراسان جنوبی دستور آبرسانی پایدار به این روستای کم جمعیت را به مسئولان متولی داد و اکنون با آبرسانی به روستای کلاته حسین، کام مردم منطقه که هرگز تصور نمی‌کردند روزی آبرسانی پایدار با توجه به جمعیت کم آنها انجام شود، به خاطر نعمت آب سالم و بهداشتی شیرین شده‌ است.

پیگیری گزارش ایرنا؛ آب به آبادی رسید

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بیرجند درباره عملیات آبرسانی به روستاهای "کلاته حسین و یکه درخت" به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات آبرسانی پایدار به روستای کلاته حسین در سال جاری به اتمام رسید و ۱۰ خانوار این روستا از آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

شهرام خسروی بیژائم افزود: اجرای سه کیلومتر خط انتقال لوله ۹۰ و ۳۰۰ متر توسعه شبکه از مشخصات فنی آبرسانی به روستای کلاته حسین است که با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به روستای یکه درخت نیز در دست اجراست گفت: اجرای یک کیلومتر خط انتقال، ۲۵۰ متر توسعه شبکه و احداث سه باب حوضچه شیرآلات از مشخصات فنی این طرح است که با اعتبار پنج میلیارد ریال انجام شده و بعد از اتمام کامل عملیات آبرسانی، مردم این روستا نیز از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

خراسان جنوبی هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه دارد و هدف‌گذاری شده که در پایان دولت سیزدهم آبرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اتمام برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha