درخشش کمانداران تبریز در مسابقات آذربایجان‌شرقی + فیلم

مراغه- ایرنا- رییس هیات تیراندازی با کمان آذربایجان‌شرقی گفت: مسابقات استانی گرامیداشت عید سعید فطر با حضور ۶۳ ورزشکار در رشته‌های کمان سنتی، «ریکرو» و «کامپوند» به میزبانی مراغه برگزار شد و کمانداران تبریز در این رقابت‌ها خوش درخشیدند. 

«کاظم قبادی» شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات در ۲ رده سنی بالای ۱۷ سال و زیر ۱۷ سال و با حضور برادران و خواهران کماندار استان و میهمانان ویژه از استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

وی حفظ آمادگی ورزشکاران استان جهت شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور را از اهداف برگزاری این رقابت‌ها عنوان کرد و افزود: مسابقات از نظر کیفی و کمی در سطح بالایی برگزار شد.

به گفته وی چندین کماندار باسابقه و دارای قهرمانی در سطوح ملی و بین‌المللی از جمله «بهنیا راد رضوان» حائز مقام دوم کاپ آسیا و «افسانه آب برین» دارای مقام دوم مسابقات بین‌المللی ترکیه در این مسابقات حضور داشتند.

«قبادی» افزود: «صدرا جمالی» عضو اسبق تیم ملی، «پروانه سقایی علمی» و چند ورزشکار دیگر نیز در مسابقات گرامیداشت عید سعید فطر مراغه شرکت کردند و در این دوره از مسابقات کمانداران جوانی از مراغه به جامعه ورزشی استان معرفی شدند.

نتایج مسابقات مراغه در رشته‌های کمان سنتی، «ریکرو» و «کامپوند»

رییس هیات تیراندازی با کمان مراغه نیز در خصوص نتایج این مسابقات بیان کرد: در رشته ریکرو بالای ۱۷ سال برادران «صدرا جمالی» از «ژوپین تبریز» اول شد و «محسن ابراهیمی» از بوکان و «علیرضا طیبی» از آکادمی تبریز دوم و سوم شدند.

درخشش کمانداران تبریز در مسابقات آذربایجان‌شرقی + فیلم
در این دوره از مسابقات از ۲ کماندار مستعد مراغه رونمایی شد

«صادق بشارت» افزود: در رشته «ریکرو» بالای ۱۷ سال خواهران هم «مبینا نظری» از تیم «ژوپین تبریز» به قهرمانی رسید و «محدثه امیری» و «اسرا نژاد ابیض» هر از دو مراغه به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در رشته «کامپوند» بالای ۱۷ سال برادران هم «بهنیا راد رضوان» از آکادمی تبریز اول شد و «هادی مجیدی» از آذرشهر و «عارف نصیرزاده» از آکادمی تبریز به ترتیب دوم و سوم شدند.

به گفته وی در رشته کامپوند بالای ۱۷ سال خواهران هم «حدیث مقدم» از بناب و «فاطمه خیری» از سهند تبریز به ترتیب اول و دوم شدند و این بخش نفر سوم نداشت.

«بشارت» اظهار کرد: در رشته ریکرو زیر ۱۷ سال برادران «پارسا سهرابی»، «امیرحسین نیک نفس» و «محمدامین زارع سرشت» هر سه از تیم آکادمی تبریز در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

وی به نتایج رشته ریکرو زیر ۱۷ سال خواهران هم اشاره و بیان کرد: در این بخش «ثنا صالح فرج‌زاده» از آکادمی تبریز اول شد و «زهرا ایلداری» از میانه و «شان‌آی خوشدلی» از سهند تبریز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

او افزود: در رشته کامپوند زیر ۱۷ سال برادران «عرفان جلیل‌پور» و «آراز عباس یقین» هر دو از تیم آکادمی تبریز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و «رامیاد نبی‌زاده» از سهند تبریز سوم شد.

«بشارت» به نتایج رشته «کامپوند» زیر ۱۷ سال خواهران هم اشاره و اضافه کرد: در این بخش «نفس معماران»، «زهرا خسروشاهی» و «پارمیدا صالح فرج‌زاده» هر سه از تیم آکادمی تبریز رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: رشته کمان سنتی زیر ۱۷ سال خواهران تنها یک قهرمان داشت و «مونا مجیدی» به قهرمانی رسید و در کمان سنتی زیر ۱۷ سال برادران هم «امیرعلی حسینی» از آذرشهر، «محمدحسن ضیائی» از بناب و «مهدی رضایی» از آذرشهر به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

«بشارت» افزود: در رشته کمان سنتی بالای ۱۷ سال خواهران «راحله حاجی صالح»، «پروانه سقای علمی» و «اعظم چارسویی» هر سه از تیم سهند تبریز به ترتیب رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

به گفته وی در رشته کمان سنتی بالای ۱۷ سال برادران هم «رسول سلمانی» از تیم سهند تبریز اول شد و «علی اللهوردی» از بناب و «جعفر خاکپور» از تیم سهند تبریز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا «محمود مولایی» از قهرمانان مراغه‌ای کمان سنتی کشور نیز در حاشیه این رقابت‌ها بیان کرد: مراغه در رشته کمان سنتی چند قهرمان در سطح ملی دارد و در مسابقات استانی روز جاری نیز پنج نفر از ورزشکاران جوان این شهرستان در همین رشته رقابت کردند.

این شهرستان همچنین در رشته کامپوند جزو مدعیان قهرمانی آذربایجان‌شرقی است اما امروز چند نفر از قهرمانان از جمله فاطمه احدی در رقابت‌ها حضور نداشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha