۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85440065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج بیش از یک میلیارد مکعب گاز مصرف کرد

سنندج- ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی سال گذشته یک میلیارد و ۱۲۲ میلیون و ۷۸۳ هزار متر مکعب گاز مصرف کرد که نسبت به سال قبل از آن ۱.۶ درصد بیشتر بود.

به گزارش ایرنا، احمد فعله گری روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار کرد: نیروگاه سنندج در سال ۱۴۰۱ نیز یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون و ۴۹۴ هزار متر مکعب گاز مصرف کرد.

وی افزود: انرژی یکی از مهمترین ارکان اساسی چرخه اقتصادی و در این میان گاز از جمله مهمترین حامل های انرژی است که نه تنها درتحول جامعه صنعتی نقش اساسی دارد، بلکه به لحاظ زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: مصرف گاز طبیعی علاوه بر مزیت‌های زیست محیطی، منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری از واحدهای نیروگاهی نسبت به سوخت مایع می شود.

فعله گری فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز طبیعی را ضرورتی اجتناب ناپذیر ذکر کرد و گفت: اگر اقدامات و سیاست های پیشگیرانه در مورد مصرف انرژی وجود نداشته باشد، بخش انرژی در کشور ما به گونه ای رشد خواهد کرد در آینده نزدیک با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: در فصل گرما به علت استفاده از وسایل سرمایشی مصرف برق به شدت و با شیب بسیار تندی افزایش می یابد و این امر موجب استفاده بیشتر نیروگاه ها از گاز طبیعی است.

استان کردستان ۳۳ شهر دارد که ساکنان تمام شهرهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان کردستان ۱۰۰ درصد است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha