۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85438534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۳ هزار و ۷۲۶ ماموریت، حاصل تلاش اورژانس لرستان

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85438534
۱۱۳ هزار و ۷۲۶ ماموریت، حاصل تلاش اورژانس لرستان

خرم آباد - ایرنا - اورژانس پیش بیمارستانی لرستان سال گذشته با امدادرسانی و ارائه خدمات شبانه روزی به بیماران، ۱۱۳ هزار و ۷۲۶ ماموریت امدادی را با موفقیت انجام داد که در این میان ۱۲۵ احیای موفق انجام شده است.

به گزارش ایرنا امدادرسانی پیش بیمارستانی به عنوان نخستین مرحله و خط مقدم نظام سلامت مورد توجه قرار دارد و با توجه به اینکه افراد نیازمند این خدمات در شرایط سخت و پر اضطراب قرار دارند، همواره بیشترین انتظارات از طرف بیماران و اطرافیان آنان به سمت اورژانس پیش بیمارستانی است.

بر این اساس خدمات امدادرسانی پیش بیمارستانی با حساسیت مضاعف دنبال می شود و از آنجا که مراقبت های پیش بیمارستانی می تواند جان بیمار را از خطر مرگ و پیامدهای صدمات وارده نجات دهد، اقداماتی که توسط امدادگران انجام می شود طلایی و تاثیرگذار و رسالت اورژانس در نجات جان بیماران بی بدیل است.

زمان در خدمات پیش بیمارستانی یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار است و انجام اقدامات امدادی و خدمات مراقبتی به موقع می تواند منجر به ذخیره زمان مناسب برای نجات جان بیمار و آغاز مراحل درمان در همان لحظات نخستین شود بنابراین مراقبت های فنی و اصولی امدادگران از بیماران، مسیر درست درمان را آغاز می کند.

از طرفی برکسی پوشیده نیست که خدمات درمانی و امدادرسانی به بیماران در لحظات اولیه نیازمند تخصص و دانش لازم است که ایمنی بیمار در رسیدن به مراکز درمانی و چگونگی مراقبت و دریافت خدمات درمانی اولیه از تخصص های اورژانس پیش بیمارستانی است.

خدمات تخصصی امدادگران اورژانس بیش از کمک های اولیه دیگر افراد حاضر در صحنه موثر است و در حقیقت تاثیر بسیاری در تامین سلامت بیماران دارد که بر این اساس رسالت فوریت های پزشکی ارائه خدمات امدادی و کمک های اولیه به بیماران و مصدومان جهت رسیدن به مراکز درمانی است.

ارائه کمک های اولیه و حمل بیمار یا مصدوم مواردی هستند که انتظار می رود به درستی توسط اورژانس پیش بیمارستانی انجام شود که البته شرایط سخت و پر اضطراب بیماران و در مواردی همراهان و بستگان آنان کار را برای امدادگران اورژانس مشکل تر می کند تا حدی که در برخی موارد امدادگران مورد نقد و انتقاد بیماران و همراهان نیز قرار می گیرند که چگونگی برخورد و تاب آوری آنها بسیار مهم است.

۱۱۳ هزار و ۷۲۶ ماموریت، حاصل تلاش اورژانس لرستان

انجام ۱۱۳ هزار و ۷۲۶ ماموریت امدادی اورژانس لرستان در سال گذشته

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: طی سال گذشته ۴۵۴ هزار و ۹۷۷ تماس با اورژانس پیش بیمارستانی این استان برقرار شده است که در این راستا ۶۵ هزار و ۴۴۷ بیمار به مراکز درمانی منتقل و ۱۱ هزار و ۲۲۶ نفر نیز بصورت سرپایی درمان شدند.

محسن آدینه وند افزود: ۷۹ هزار و ۲۷ ماموریت شهری، ۳۴ هزار و ۲۳۶ ماموریت جاده ای و ۴۶۳ ماموریت هوایی در این مدت انجام شده و ۱۹ هزار و ۶۲۱ ماموریت تصادفی و ۹۳ هزار و ۶۴۲ ماموریت غیرتصادفی بوده است.

وی با اشاره به مسمومیت ۳۷۴ نفر با گاز مونو اکسید کربن عنوان کرد: ۱۲۵ احیای موفق و ۲۳ مورد زایمان موفق نیز توسط امدادگران استان ثبت شده است و امدادگران موفق شدند در این مدت پنج هزار و ۱۵۸ بیمار قلبی و ۲ هزار و ۹۶۴ بیمار تنفسی را امدادرسانی کنند.

۱۱۳ هزار و ۷۲۶ ماموریت، حاصل تلاش اورژانس لرستان

احداث ۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: سال گذشته سه پایگاه اورژانس شهری احداث شده است که از این مجموع می توان به نخستین پایگاه اورژانس بانوان خرم آباد، شهرک اندیشه بروجرد و پایانه مسافربری دورود اشاره کرد.

آدینه وند افزد: همچنین سه پایگاه اورژانس جاده ای نیز در" خاک به تیه" الیگودرز، " کهمان" سلسله و " آبسرده" بروجرد احداث شده است.

وی با بیان اینکه جهت راه اندازی این پایگاه ها ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: اکنون ۳۸ پایگاه اورژانس شهری و ۶۲ پایگاه اورژانس جاده ای در این استان فعال می باشد همچنین یک دستگاه موتورلانس در شهرستان دلفان فعال شده و تعداد موتورلانس های فعال در استان از هشت به ۹ دستگاه رسیده است.

وی افزود: موتور آمبولانس‌، دارای تمام تجهیزات پزشکی لازم جهت ارائه خدمات به بیماران در موارد فوریت‌های پزشکی است و کمک شایانی به کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار می‌کند که نقش مهمی در کاهش اثرات سوءناشی از حوادث و بیماری‌ها دارد.

آدینه وند با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف راه اندازی پایگاه‌های اورژانس، افزایش سرعت رسیدن بر بالین بیمار و نجات جان مددجو است گفت: از ظرفیت خیران و موسسات خیری در حوزه‌های مختلف استان به ویژه حوزه بهداشت و درمان استفاده شده است تا با برنامه ریزی و کار مستمر بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به راه اندازی نخستین پایگاه اورژانس بانوان در استان بیان کرد: پایگاه‌ اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته از هشت صبح تاهشت شب به ارائه خدمات به مددجویان نیازمند خدمات اورژانسی می پردازد.

آدینه‌ وند تاکید کرد: با افتتاح پایگاه اورژانس بانوان خدمت‌رسانی به بانوان در شهر خرم‌آباد تسهیل و گام بسیار مطلوبی در حوزه درمان پیش بیمارستانی برداشته شده است همچنین با توجه به فارغ‌التحصیلی دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی، پایگاه‌های اورژانس بانوان را در استان افزایش خواهیم داد.

۱۱۳ هزار و ۷۲۶ ماموریت، حاصل تلاش اورژانس لرستان

میانگین زمان رسیدن بر بالین بیماران هشت دقیقه ثبت شد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان با اشاره به اینکه ۸۵۰ نفر در اورژانس لرستان مشغول خدمت رسانی هستند گفت: میانیگن رسیدن بر بالین بیماران از زمان برقراری تماس، در مسافت های شهری هشت دقیقه و در مسافت های جاده ای ۱۳ دقیقه ثبت شده است.

وی افزود: براساس پیگیری های انجام شده پایگاه اورژانس طی سال جاری در سطح استان احداث خواهد شد که از این مجموع یک طرح خیر ساز است و مابقی نیز در صورت تامین اعتبار تکمیل و بهره برداری خواهند شد.

وی با اشاره به عملیات اجرایی احداث ساختمان ستاد اورژانس لرستان اظهار داشت: این طرح تحویل پیمانکار شده است و در مرحله تجهیز کارگاه قراردارد همچنین آشیانه پایگاه هوایی بروجرد با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و آشیانه پایگاه هوایی خرم آباد با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

۱۱۳ هزار و ۷۲۶ ماموریت، حاصل تلاش اورژانس لرستان

سه هزار و ۵۵۹ ماموریت نوروزی توسط اورژانس لرستان انجام شد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱۷ تماس با اورژانس استان برقرار و سه هزار و ۵۵۹ مورد منجر به انجام ماموریت شده است.

آدینه وند بیان کرد: تعطیلات نوروز امسال ۲ هزار و ۲۲۹ ماموریت شهری و یک هزار و ۳۳۰ ماموریت جاده ای جهت امدادرسانی اورژانسی در سطح استان انجام شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان اظهار داشت: در این راستا یک هزار و ۹۶۱ مورد اعزام به مراکز درمانی و ۴۲۰ درمان در محل انجام شده است همچنین در این مدت ۳۳ مورد ماموریت هوایی نیز با موفقیت صورت گرفت.

آدینه وند با اشاره به انجام ۷۹ هزار و ۲۷ ماموریت شهری در سطح استان طی سال گذشته ادامه داد: در این راستا ۳۴ هزار و ۲۳۶ ماموریت جاده‌ای و ۴۶۳ مورد نیز ماموریت هوایی انجام شده است.

اهدای ۱۰ دستگاه آمبولانس به اورژانس لرستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت:۱۰ دستگاه آمبولانس توسط خیر خرم آبادی " علی دولتشاه" به ناوگان حمل و نقل این دانشگاه اهدا شد و این آمبولانس ها با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال به ناوگان حمل‌ونقل علوم پزشکی استان اضافه شدند.

دکتر بهرام دلفان افزود: از مجموع این آمبولانس ها هفت دستگاه در خرم آباد، یک دستگاه در سلسله و یک دستگاه در دلفان بکارگیری می شود.

وی با بیان اینکه از مجموع آمبولانس های خرم آباد یک دستگاه نیز در بیرانشهر بکار گیری می شود ادامه داد: با توجه به فرسودگی ناوگان آمبولانس استان این اقدام ارزشمند گام مهمی جهت رفع مشکلات علوم پزشکی در این حوزه است.

دلفان با بیان اینکه سال گذشته از سوی سازمان اورژانس کشور تنها چهار دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی لرستان اختصاص یافت کگفت: امید می رود با همکاری خیران حوزه‌ سلامت گام‌ مهمی در راستای ارائه‌ خدمات بهتر به مردم، برداشته شود چراکه دولت به تنهایی از عهده‌ هزینه‌های بالای خرید آمبولانس، دارو و تجهیزات بیمارستانی بر نمی‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha