۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۳:۳۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85438249
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نارضایتی ۶۸ درصد صهیونیست‌ها از مدیریت جنگ نتانیاهو

تهران- ایرنا- بر اساس نتایج یک نظرسنجی در فلسطین اشغالی، ۶۸ درصد صهیونیست‌ها از نحوه مدیریت جنگ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم ناراضی هستند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، بر اساس نظرسنجی سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۶۸ درصد صهیونیست‌ها گفتند که بنیامین نتانیاهو جنگ علیه غزه را به درستی مدیریت نمی‌کند.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۲ درصد صهیونیست‌ها نیز خواستار استعفای فوری نتانیاهو به خاطر شکست در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) شدند.

همچنین کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز یک نظرسنجی برگزاری کرد که بر اساس آن، ۵۰ درصد صهیونیست‌ها خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

بر پایه این نظرسنجی، تنها ۱۴ درصد صهیونیست‌ها گفته‌اند که اطمینان دارند کابینه برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه هرکاری که لازم بوده، انجام داده است و ۴۹ درصد صهیونیست‌ها نیز تاکید کردند که انگیزه‌های سیاسی پشت تصمیمات نتانیاهو قرار دارد.

همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۴۱ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند که نتانیاهو مسئول تنش با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha