۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85433610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان از پرداخت هزینه ثبت وصدور اسناد تک برگی معاف هستند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: کشاورزان و مالکان زمین‌های زراعی از پرداخت هزینه ثبت و صدور اسناد تک‌برگی معاف هستند.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد زراعی تک برگی ضمن تسلیت شهادت هفت تن از رزمندگان سپاه اسلام افزود: کشاورزانی که اقدام به اخذ سند تک برگی برای اراضی زراعی خود می‌کنند، از هزینه‌های اخذ سند معاف هستند.

وی اضافه کرد: لازم است این امر از طریق تمام رسانه‌ها خصوصا رسانه رسمی اطلاع رسانی شود تا کشاورزان از این موضوع مطلع شوند.

وی ادامه داد: همچنین مزایای ثبت اسناد زراعی باید به کشاورزان تبیین شود تا خود آنها داوطلبانه برای اخذ سند اقدام کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بالغ بر ۵۳۷ هزار هکتار از اراضی زراعی دارای سند کاداستر شده است اما این کافی نیست و باید تقویت و تکمیل شود.

عتباتی با تاکید بر اینکه باید خلاها و کمبودها مرتفع شود، افزود: تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۳ کلیه اراضی زراعی دارای سند تک برگی مالکیت شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان خرداد باید ارزیابی‌ها انجام شود، افزود: نیازمند ارزیابی عملکردها در این زمینه هستیم تا با معین شدن وضعیت ثبت اسناد تک برگی اراضی زراعی مشکلات و خلاها شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام نمود تا نسبت به شناسایی آسیب‌های پیش رو اقدام، اتخاذ تصمیم و عملیات اجرایی اقدام شود.

کشاورزان از پرداخت هزینه ثبت وصدور اسناد تک برگی معاف هستند

عتباتی یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از جرایم و اختلافات مالکان کشاورزان و زارعان را تثبیت اسناد زراعی تک برگی دانست و گفت: با این تبدیل همه اسناد زراعی به اسناد تک برگی از هر گونه تجاوز و سواستفاده از املاک زراعی آنها جلوگیری می‌شود.

رییس کل دادگستری استان از مدیرکل بازرسی استان هم خواست با اقدامات حمایتی و صیانتی در خصوص ثبت اسناد زراعی ورود و هر گونه مانعی که باشد برای رفع آن اقدام کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha